رفتن به محتوای اصلی

تاکید ترامپ و پوتین بر گسترش روابط دوجانبه در گفتگوی تلفنی
29.01.2017 - 14:28

این دو همچنین در مورد اهمیتِ داشتن روابط “شخصی و منظم” و لزوم انجام گفتگوهای رودررو در آینده صحبت کرده اند.

گفتگوی امروز چهارشنبه ۲۸ ژانویه (۹ بهمن) ترامپ و پوتین، نخستین مکالمه آنها بعد از رسیدن ترامپ به مقام ریاست جمهوری بوده است.بنا بر گزارش ها، رهبران آمریکا و روسیه در جریان این گفتگو با جزئیات در مورد همکاری برای مبارزه با “تروریسم”، بحران اعراب و اسرائیل، وضعیت اوکراین، روابط اقتصادی دوجانبه و وضعیت پرونده هسته ای ایران صحبت کرده اند.

ترامپ وپوتین همچنین، “همکاری واقعی” واشنگتن و مسکو را برای مبارزه با داعش و سایر “گروه های تروریستی” در سوریه را مورد تاکید قرار داده اند.گفتگوی امروز در شرایطی انجام شده که خبرهای تایید نشده، از احتمال اقدام دولت دونالد ترامپ برای رفع تحریم روسیه حکایت دارند. این تحریم ها در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما، بر سر دخالت روسیه در اوکراین و اتهام دخالت مسکو در انتخابات ریاست جمهوری ایلات متحده وضع شده بودند.

به دنبال پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات و پیش از شروع دوره ریاست جمهوری او، ولادیمیر پوتین در تماسی تلفنی پیروزیش را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که در زمان دولت جدید آمریکا روابط دو کشور توسعه یابد. در پی آن گفتگو، کرملین خبر داد که دو رئیس جمهور درباره سوریه صحبت کرده اند و روابط جاری روسیه و آمریکا را “بسیار غیررضایت بخش” دانسته اند.

در جریان مبارزات انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده،  ترامپ مکررا از ولادیمیر پوتین تمجید کرده و وعده داده بود در صورت پیروزی در انتخابات، با روسیه بیشتر همکاری کند.در آن مقطع، دونالد ترامپ گفته بود که “او [پوتین] در رهبری خیلی ممتازتر از رئیس جمهور ما بوده.” ولادیمیر پوتین هم  ترامپ را “یک شخصیت خیلی برجسته، و بدون شک بااستعداد” خوانده بود.روابط دو کشور در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما به شدت تیره شده بود.بی بی سی

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
بی بی سی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.