رفتن به محتوای اصلی

تدابیر “ویژه امنیتی” حکومت برای انتخابات ۹۶
28.03.2017 - 12:55

سایت انتخاب:

ما چند فرضیه امنیتی را در نظر گرفتیم و فکر می کنیم که احتمال دارد برخی از حوادث رخ بدهد، برای مقابله و خنثی سازی مدل‌ها و الگوهایی در دسترس داریم و خودمان را تا ۵۰ درصد نسبت به هر کدام از آن‌ها آماده کردیم.

 ما هم در همین قالب منتظر حوادث بودیم اما نوع و اندازه حادثه هیچ گاه برایمان روشن نیست اما به محض درگیری با یک حادثه امنیتی خود را با آن تنظیم کرده هماهنگی‌ها صورت گرفته و اقدامات مربوط به آن انجام می شود.

معاون امور امنیتی استاندار تهران با اشاره به اشراف کامل اطلاعاتی دستگاه‌های امنیتی کشور گفت: در سال ۹۵ هیچ کدام از این حوادث را به صورت گسترده و موردی شاهد نبودیم جز در دو مرحله که عناصر داعش توانستند خود را به داخل خاک ایران رسانده و آماده عملیات شوند اما بر اثر رصد اطلاعاتی، وزارت اطلاعات توانست آنان را در مرحله مناسب کنترل و خنثی سازی کند و ما هم متشکر هستیم از همه اقداماتی که سربازان گمنام امام زمان انجام دادند.

 سایر تهدیداتی که به صورت عمومی بوده توسط سایر دستگاه‌های امنیتی شبیه نیروی انتظامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج و قوه قضاییه تحت کنترل قرار گرفته و اجازه رشد و نمو یک حادثه امنیتی به آن‌ها داده نمی شود.

معاون امنیتی استاندار تهران ادامه داد: از دست دادن یک مرد بزرگ در کشور که استوانه سیاسی و یک اندیشه ورز انقلابی است می توانست ناگهان خلایی را ایجاد کند و برخی از گروه‌ها و دسته‌ها در رد یا تایید فردی مثل آقای هاشمی وارد گفت‌وگوهای تند و نزاع‌های سیاسی شوند، اما شکر خدا این اتفاق نیفتاد.

حادثه پلاسکو غیر امنیتی بود

همدانی ضمن نادرست دانستن جوسازی برخی افراد در مورد حادثه تلخ پلاسکو افزود: این اتفاق یک حادثه غیر امنیتی و آتش سوزی بود که گزارش نهایی دادستان کشور هم بر غیرعمدی بودن آن صحه گذاشت.

وی گفت: از دست دادن هاشمی می توانست یک اتفاق بزرگ باشد و کشور را دچار تلاطم کند که نکرد و دستگاه‌ها در همه مراتب خیلی زود با هم هماهنگ شدند نوع خبر رسانی این حادثه، تشییع جنازه مراسم هفتم و چهلم هماهنگی بسیار خوبی در دستگاه‌های امنیتی اتفاق افتاد که ما شاهد هیچ مساله ای نبودیم.

 در سال جاری انتخابات ۲۹ اردیبهشت را در پیش داریم و هم اکنون به صورت کلی و عمومی آماده حوادث امنیتی هستیم.

 ما چند فرضیه امنیتی را در نظر گرفتیم و فکر می کنیم که احتمال دارد برخی از حوادث رخ بدهد، برای مقابله و خنثی سازی مدل‌ها و الگوهایی در دسترس داریم و خودمان را تا ۵۰ درصد نسبت به هر کدام از آن‌ها آماده کردیم.

وی تاکید کرد: این حادثه طبیعی موارد بی شمار امنیتی به همراه دارد مثل کمبود سوخت در سطح شهرستان و استان یا به هم ریختگی فروشگاه‌ها و برخی نابسامانی‌های دیگر، اما اصول امنیتی روشن بوده و وظایف دستگاه‌های ذی ربط مشخص شده است.

تمهیدات امنیتی برای روز انتخابات

وی تامین امنیت انتخابات را بسیار مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: برای روز انتخابات تمهیدات امنیتی را تکمیل، دایره‌های حفاظتی را بسته و نسبت به ترددها کنترل بیشتری خواهیم کرد و تمام الگوهای امنیتی را اجرا کرده، همه به شکل آماده باش از چند روز قبل حاضر خواهیم بود.

 حفاظت صندوق‌ها به صورت کامل انجام خواهد شد و سعی می کنیم امنیت برگزارکنندگان انتخابات و امنیت رای دهندگان به نحو احسن تامین بشود و شاهد یک انتخابات مناسب و بی دغدغه مانند سال ۹۴ باشیم.

همدانی تصریح کرد که هیچ گمانه زنی برای ایجاد اغتشاش و نا امنی وجود ندارد اما ما به عنوان نیروهای امنیتی چند فرض را در ذهن داریم تا به تاریخ انتخابات برسیم، پیش بینی غالب عناصر اطلاعاتی و امنیتی این است که هیچ اتفاق ناخوشایندی رخ نخواهد داد.

وی انتخابات سخت و امنیتی را متفاوت دانست و گفت: رقابت، هیجان‌های اجتماعی گروه‌های مختلف و نوع تبلیغات الزاماً به معنای امنیتی بودن نیست و ما تلاش می کنیم که حداکثر شور، هیجان، رقابت و گرمای فضای انتخابات حفظ شود.

وی در پایان تاکید کرد: با هر موضوعی که باعث امنیتی شدن شرایط شود به شدت برخورد شده سعی می کنیم آن را در نطفه خاموش کنیم و حاضریم برخی هزینه‌های لازم، هزینه‌های آبرویی را هم بپردازیم، هماهنگی‌های لازم را انجام داده که خدای ناکرده اجازه ندهیم اتفاق تلخی در کشور رخ بدهد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
سایت انتخاب

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.