رفتن به محتوای اصلی

براى ما آزربايجانى ها يك تركيه ى قدرتمند به همه ى جهان مى ارزد
19.04.2017 - 16:35

 

 

براى ما آزربايجانى ها يك تركيه ى قدرتمند به همه ى جهان مى ارزد. تركيه، تقدير و سرنوشت ماست. اروپا و غرب به شدت در تكاپو براى دريدن تركيه برنامه ريخته اند. آنها با استفاده از چهار فاكتور ارمنى ها و كردها و فتوچى ها و علوى ها در پى متلاشى كردن تركيه اند. منفورترين چهره از بين اين چهار عامل فتوست. مردى كه كينه اش از اردوغان را تا حد كودتا عليه تركيه پيش برد. جنگيدن با كردها آسان است چون آنها اسلحه به دست گرفته و زده اند به كوه. اما فتو دارد ترور را در مدارس خويش تئوريزه مى كند.

تركيه به اردوغان " آرى " گفت و در اين شرايط، آزربايجان جنوبى هم به اردوغان آرى مى گويد. من خودم هم طرفدار اين اردوغان قاطع و مصمم هستم. مردى كه بى خيال منافع شرق و غرب دارد اقتدار و هويت تركيه را پاسبانى مى كند. يادمان نرفته كه اروپا به هنگام راى مردم بريتانيا براى خروج از اتحاديه، چگونه مثل موش مرده قضيه را با بى حالى و بى خيالى ماستمالى مى كرد اما اروپا حالا شده مدافع سرسخت دموكراسى براى تركيه. آنها كردها و علوى ها ( موضوع علوى ها هنوز تا حد كردها رسانه اى نشده) را به شدت حمايت مى كنند و در اين راه مصرند. دموكراسى اما دلايل خودش را اجرا مى كند. مردم تركيه با راى خود به دنبال مجازات خائنينى هستند كه تركيه را هدف قرار داده اند. فتو زشت ترين حمله به دموكراسى بود. مردى كه بر خلاف نمايش دادن چهره اى مسامحه گر ، به شدت راديكال و عنود است.

آرى مردم تركيه، آرى آزربايجان جنوبى نيز هست. مردم ما در حصار پانفارسيسم و راديكاليسم كردى و ارمنى دارد روزهاى متلاطم و سختى را سپرى مى كند.

جهان ترك و منطقه ى ما دارد روزهاى حساسى را تجربه مى كند. يك پروژه اى را راه انداخته اند تا با كمك آن بتوانند تركيه را تجزيه كنند. در اين پروژه به نظر مى رسد كنترل خاورميانه تنها از مسير كنترل تركيه مى گذرد. در اين پروژه با ظرافت تمام مى خواهند مسير آزربايجان جنوبى را از مسير تركيه جدا سازند و براى اين كار خواهند كوشيد از مسير مخالفت با اردوغان و حزبش ، ذهن انسان آزربايجان جنوبى را به سمت و سوى قهرمانان ساختگى خويش سوق دهند. به سمت و سوى امثال فتوها و فتواهايى كه كاملاً براى نابودى طرح ريزى شده اند.

سواى اين مقوله، ترك ستيزى وسيع در منطقه ، فشار آوردن بر تركيه را مدنظر دارد. اعلام استقلال كردها به انضمام كركوك، نسل كشى ترك ها در سوريه، پاكسازى ضلع غربى آزربايجان جنوبى به نفع كردها و ارمنى ها، در تنگنا قرار دادن نويسندگان و سياستمدارانى كه خواهان ثبات براى تركيه اند... همه و همه نشان از طرح تضعيف و تجزيه ى تركيه دارد.

راى آرىِ مردم تركيه از اين جهت براى ما مهم است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

محمدرضا لوایی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.