رفتن به محتوای اصلی

بصیرت چیست!؟ بی بصیرت کیست!؟
21.04.2017 - 02:38

بی شک تک تک افرادی که در انقلاب  پنجاه وهفت نقش بسزایی را بازی کرده بودند ، هیچگاه به عاقبت خود در آینده نظام نوین فکر نمی کردند. گردابی که بزرگان بسیاری را به زیر کشید. شخصیت هایی که از بدو پیروزی انقلاب یکی پس از دیگری حذف وسپس فراموش شدند.

خمینی بنیانگذار حلقه ای شد که نه تنها توانایی رشد و رستن را پیدا نکرد ، بلکه هرروز وماه وسالی که گذشت ،این مدار تنگتر شد. شاید زمانی که همه در شور و شوق انقلاب بودند و سرمست از این رویداد بزرگ و روزهایی که تمام مبارزان سیاسی از پیروزی خود شادمان و داغ بودند ، خمینی به دور ازاین احساسات ، در حال کشیدن نقشه  رژیمی توتالیتر بود.همان چیزی که برما غلبه گشت و تا به امروز برما حاکم است. درست از فردای شب دوازدهم بهمن ماه ، هنگامی که به نظام جمهوری اسلامی "آری" گفته شد ، خمینی از به مقصد رسیدن اهداف خود ، خیالش آسوده گشت.

خلق این بنا با طرح ونقشه از پیش تععین شده خمینی ، به خودی و غیر خودی رحم نکرد. از بنی صدر تا آیت الله منتظری ، از طالقانی تا بهشتی ،از مجاهدین خلق تا مهندس بازرگان ، از بهشتی تا آیت الله شریعتمداری و قطب زاده و یزدی ، بدست این هیولا یک به یک بلعیده شدند.

حتی آنهایی هم که در هر دوره حمایت و پشتیبانی از بلعیده شدگان نکرده بودند ، پس از مدتی خود هم اسیر و درگرفتار یادگار امامشان  گشتند.

از احمد خمینی گرفته تا هاشمی رفسنجانی و میرحسین موسوی ، مهدی کروبی و محمد خاتمی و.... مهره های مهمی

در ساخت زیربنای این هیولا بودند، که پس از سالها خدمت در این مدار ، دستشان از این حلقه قطع شد و هر کدام به گونه ای متفاوت حذف شدند.

تااینکه در تاریخ یکم اردیبهشت سال نود وشش باخبر شدیم فردی(احمدی نژاد) که زمانی نورچشم رهبری بود و زمانی لقب نماینده پیرو خط رهبری را یدک می کشید ، از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده است.

جالبتر این است که کسانی که هشت سال پیش صلاحیت این فرد را رد کرده و نسبت به حمایت همان رهبر از ایشان

اعتراض کرده بودند ،یا  کشته شدند ، یا به زندان ها و کهریزک ها و حصرخانگی روانه شدند و بسیاری هم محکوم به تبعید شدند.

البته این سیکل معیوب قابلیت کمدی هم دارد. اینکه  تمام اصولگرایانی که در سال هشتادوهشت وحتی قبل از آن قاطعانه کنار احمدی نژاد ایستاده بودند ،امروز از رد صلاحیت او و بقایی ، خرسند و شادمانند !!

و حال ما مانده ایم و پرسش های فرآوان...!

بصیرت چیست!؟ بی بصیرت کیست!؟

اگر "بصیرت" ردصلاحیت شود ، کشور بدون "بصیرت" به کجا خواهد رفت!؟

یادگار و میراث امام اشتهایش به اندازه ای باز شده که اکنون به تیرخلاص زنی همچون احمدی نژاد هم رحم نمی کند.

هر روز که می گذرد این حلقه به شکلی عجیبی تنگتر و کوچکتر می شود. بنابراین و با این شرایط اگر چندی بعد خود رهبر و نزدیکانش هم در این حلقه بلعیده شدند ، تعجب نکنید.

"فرانتس فانون" عقیده داشت که انقلاب فرزندان خود را می خورد . اما برای ما که انقلابمان از همان ابتدا دزیده شد و جایش را به کشتار، زندان ، اعدام ، انتقام و نفرت داد ، شاید بهتر است بگوییم : "میراث خمینی فرزندان خود را میبلعد ".

بدینگونه انقلاب جایش را به استبدادی داد که به پسر خود هم رحم نکرد. اکنون این "مدار معیوب" به جایگاهی رسیده است که هر فرد برای ماندگاری دراین مسیر باید عملکردی در چهارچوب همان حلقه داشته باشد ، درغیر اینصورت عاقبتی چون زندان ، حصر، حذف و یا مرگ نصیبش خواهد شد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

وحید فرخنده خوی فرد

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.