رفتن به محتوای اصلی

تخریبات ایران گلوبال بر علیه حرکت ملی از کجا منشا می گیرد؟!
26.05.2017 - 14:34

سایت ایران گلوبال در چند ماه اخیرا تخریبات فراوانی را بر علیه حرکت ملی آذربایجان و رهبران و فعالان جنبش  با نوشته ها ممتدی که اغلب با نامهای مستعار نوشته می شوند، انجام میدهد .

 

آن چیزی که جای سوال دارد این است، این تخریبات چه اهدافی را دنبال می کنند و از کجا منشا می گیرند؟

 

آیا این تخریبات سازمان یافته است و یا اینکه اتفاقی انجام میگیرد؟ چرا بعد از مصاحبه آقای توکلی با گوناز تی وی که در جوی بسیار دوستانه انجام گرفت این تخریبات شدت بیشتری به خود گرفت؟ در حالیکه اغلب فعالین حرکت ملی آذربایجان معتقد بودند قطعا در روند نشر ایران گلوبال با توجه به موضع گیریهای مثبتی که جناب توکلی در پیش گرفتند تغییراتی حاصل خواهد شد. در صورتیکه نه تنها این کار انجام نگرفت بلکه این بار با آدرس دقیق  و علنا با سیاست تهاجمی در پیش گرفته شد. به هر حال اینها سوالاتی هستند که اکنون در پیش روی فعالین حرکت ملی اذربایجان قرار گرفته که باید این موضوع با جدیت تمام مورد نقد و بررسی قرار گیرد که راه خروج از این پدیده نامبارک که بر علیه حرکت ملی آذربایجان  مورد استفاده قرار می گیرد، اتخاذ گردد.

 

اگر بگویم این تخریبات دارای اهدافی نیست و به طور اتفاقی انجام میگرید قطعا خطایی استراتژیک مرتکب شده ایم و پشت این تخریبات دستهای پنهانی وجود دارد که ان را هدایت می کند و ان چیزی که معلوم است این می باشد شکل این تخریبات و حجم عظیم آن نیز از عهده یک نفر نمیتواند برآید. بنابراین  با توجه به موارد فوق یک جریان مشخصی در پشت ان سنگر گرفته است حجم عظیم مقالات که هرروز بدون وقفه منتشر میشوند، این امر مسلم را ثابت میکند که چه قدر در روند موضوع تخریب حرکت ملی اذربایجان و همچنین گوناز تی و شخص احمد اوبالی موضع اشتی ناپذیری این جریان در پیش گرفته است و از ان گذشته انهایی که موضوع را شخصی فکر میکنند چه قدر با موضوع ساده برخورد می کنند، باید این را فراتر از موضوع شخصی پنداشت.

 

دومین موضوع سوال ان بود که چرا با توجه به برخورد مثبت اقای توکلی با گوناز تی وی و اقرار به اشتباهات دوباره سایت ایران گلوبال  به همان سیاست پیش ادامه داده و نه تنها حجم تخریبات کم نشد، بلکه بر ان افزوده نیز گردید. اساسی ترین نقطه ای که در این میان مطرح است  و موضوع را حتی پیچده تر می کند برخورد متناقض ایران گلوبال می باشد که از یک طرف در برابر گوناز تی وی انطور برخورد میکنند و از  طرف دیگر بر حجم تبلیغات علیه حرکت ملی آذربایجان و گوناز تی وی این بار با ادرس دقیق  به آن پرداخته می شود. دلیل این تناقض عملی را در کجا باید جستجو کرد؟!

 

ان چیزی که قابل بیان است  مصاحبه  آقای توکلی با گوناز تی وی به قدری دوستانه بود که  هیچکس تصورنمیکرد بار دیگر سیاست گذشته تکرار شود در بحثی که هیچکس برای آن برد و باختی تصور نمیکرد اما تصورها این بود  آنهایی  که در پشت ایرانگلوبال سنگر گرفته اند ناچار به سیاست جدیدی شوند که حداقل ترین برآوردها آن بود که در نقدهای خویش راه معقولتری برگزینند و از هر گونه برچسب ها و عوامل  احساسی پرهیز کنند کسی منکر آن نیست که نقدی انجام نگیرد نقد را باید دوام و تحکیم هر حرکتی دانست اما متاسفانه نه تنها چنین نشد بلکه تخریبات شدت بیشتری هم به خود گرفت از این امر معلوم میشود که سایت ایرانگلوبال در محاصره فشارهایی قرار دارد که این افراد از آن استفاده ابزاری میکنند. زیرا مدیریت محترم آن در مصاحبه با گوناز تی وی  به وضوح مواضع فکری خود را بیان کرده و روشن ساختند که در چه راستایی گام برمیدارند.  وی مدعی شد که در جریانات اخیر غرضی در کار نبوده و امور انجام گرفته نیز ناشی از اشتباهاتی بوده که حجم بیش از حد کار موجب ان شده است. علیرغم پذیرش اشتباهات بازهم تخریبات دامنه دار با شدت بیشتری حرکت ملی و تنها تریبون اصلی آن گوناز تی وی را هدف قرار داد. اخرین موضوعی که قابل  بررسی هست و باید بر ان اذعان داشت ان می باشد که گونازتی وی یگانه تریبون حرکت تلقی میشود و تخریب ان تخریب حرکت ملی آذربایجان می تواند محسوب شود. کدام رسانه موثرتر و تاثیرگذارتر در حرکت ملی اذربایجان مانند گوناز تی وی داریم؟ این تصمیم را  قطعا باید  فراتر از مرزهای ایرانگلوبال دانست که  این همه افراد ان هم با نامهای مستعار در این خصوص به تبلیغ، قلمفرسایی  و تخریبات علیه حرکت ملی آذربایجان  مشغول هستند از کدام منابع تغذیه فکری و تدارکاتی میشوند؟  آیا عوامل پان ایرانیسم هماهنگ با خودی نماها و عاملان حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در آن نفوذ نکرده اند؟ آیا این موضوع نباید مورد بحث و بررسی  در حرکت ملی آذربایجان قرار بگیرد؟

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
گوناز تی وی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد!