رفتن به محتوای اصلی

مقام ارشد ایرانی: بهبود روابط فلسطینیان و اعراب با اسرائیل، محقق نخواهد شد
29.05.2017 - 15:12

مقام ارشد دیپلماتیک سابق و دستیار ویژه رئیس مجلس ایران در امور بین الملل در واکنش به اعلام آمادگی صلح مشروط حماس با دولت اسرائیل، بر استمرار حمایت رژیم ایران از فلسطینیان تاکید داشته و بهبود این روابط را ناممکن خوانده است.

پس از آنکه رئیس سابق دفتر سیاسی حماس اعلام کرد که به صورتِ مشروط آماده مصالحه با دولت اسرائیل است، حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس ایران در امور بین الملل روز یکشنیه هفتم خرداد ماه در دیدار با خالد القدومی رئیس دفتر گروه حماس، بر استمرار حمایت جمهوری اسلامی از فلسطینیان تاکید داشته و گفته است: «بهبود روابط فلسطین و دولت های عربی با اسرائیل محقق نخواهد شد».

وی در ادامه مدعی شده است: «حزب الله لبنان، حماس و جهاد اسلامی فلسطین خواب راحت را از چشم اسرائیل ربوده اند».

بنابر گزارش فارس، این مقام ارشد مجلس ایران همچنین تلاش برای ایجاد ائتلاف در منطقه را «اقدامی در راستای به فراموشی سپردن مسئله فلسطین» خوانده است.

در همین راستا، خالد القدومی رئیس دفتر حماس در تهران نیز در این دیدار با اشاره به اینکه حماس در ارائه سند جدید خود از اصول قبلی عقب نشینی نکرده است، اعلام داشت: «در سند جدیدِ حماس، دیدگاه های ما کاملا روشن بوده و بر اصول سند قبلی از جمله حفظ تمامیت سرزمینی فلسطین از بهر تا نهر تاکید کرده ایم».

وی همچنین اذعان داشته است که «برگزاری ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در تهران که با حمایت علی خامنه ای همراه بوده، نشان دهنده توجه ویژه جمهوری اسلامی به حمایت از موضوع فلسطین است».

لازم به ذکر است که گفته های دستیار ویژه رئیس مجلس ایران در امور بین الملل و رئیس دفتر حماس در حالی مطرح می شود که طی هفته جاری رئیس سابق دفتر سیاسی حماس اعلام داشت که «حماس آمادگی پذیرش یک کشور مستقل فلسطینی در مرزهای ۱۹۶۷ را دارد و اگر متوجه شود که اسرائیل قصد و نیت جدی برای سازش دارد، آمادگی متقابل خود را اعلام خواهد کرد».

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
تایمز اسرائیل

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.