رفتن به محتوای اصلی

احضار و تهدید تلفنی کاربران شبکه‌های اجتماعی در ایران
08.01.2018 - 14:28

اعتراضات سراسری در ایران با گذشت هشت روز به مرحله تازه ای وارد می شود. همزمان با گسترش اعتراضات در بیش از ۹۰ شهر ایران اخبار کشته شدن دست کم ۲۵ نفر و مصدوم شدن هزاران نفر بر اثر ضربات باتوم یا شلیک گلوله‌های پلاستیکی و گلوله‌های ساچمه‌ای، بازداشت بیش از دو هزار نفر نیز منتشر شد. فیلترینگ شبکه های اجتماعی از دیگر موانع ایجاد شده توسط حکومت در مقابل گسترش موج اعتراضات بود. فیلترینگی که البته مغایر با وعده‌های متعدد دولت حسن روحانی بود. اما در ادامه این فیلترینگ برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی در شهرهای مختلف از قطعی گسترده اینترنت در همه اپراتورهای تلفن همراه و ثابت خبر دادند.

در تازه‌ترین اقدامات،حکومت اقدام به احضار  و اخذ تعهد از برخی کاربران تلگرام و واتس آپ نموده است. چند کاربر شبکه تلگرام در تهران خبر از احضار تلفنی و اخذ تعهد در نزد نیروهای امنیتی داده اند. از سوی دیگر از اصفهان خبر رسید که تعدادی از کاربران تلگرام و واتس آپ با پلیس تماس تلفنی پلیس فتا مواجه شده که در آن تهدید شده اند در صورت ادامه «فعالیتهای مخرب» بازداشت خواهند شد. این تهدیدات نشان از آن دارد که نیروهای امنیتی در روزهای گذشته به مانیتور ارتباطات اینترنتی روی آورده و تلاش می کنند اعتراضات را پیش از خیابان از طریق شبکه‌های اجتماعی رصد نموده و فعالان را شناسایی و دستگیر نمایند.

در روزهای گذشته اینترنت در شهرهای اهواز، تهران، اصفهان، مشهد و شیراز با کندی و اختلال همراه بود و در برخی از روزهای هفته ارتباطات اینترنتی بطور کامل قطع شده بود.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
دماوند

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.