رفتن به محتوای اصلی

جستاری هرمنوتیکی در ماهیت رهایی بخش اسلحه آموزشی دکتر حسینی
02.10.2018 - 09:36

 

بر این باور هستم که اگر می‌خواهیم در شکل‌گیری و توسعه جوامع انسانی، دموکراتیک، شاد و متمدن و مترقی سهیم باشیم باید ترتیبی دهیم تا آینده‌سازان این مرزوبوم علاوه بر کسب دانش و ارتقای استراتژی ها و کیقیت یادگیری خود، در کلاس های ما - در مدارس و دانشگاه ها - نورم‌ها و اصول و اسلوب و مهارت‌های مورد نیاز زندگی در چنین جوامعی را نیز کسب نموده و در خود نهادینه کنند. به عبارت دیگر، کلاس‌های ما - که می توانند به‌صورت دموکراتیک اداره شوند - باید به ارتقای سطوح، سبک‌ها و کیفیت تفکر، نگرش، بینش، منش، شخصیت و نیز مهارت های اجتماعی نسل فردا نیز بینجامند. همین‌طور شهروندان فردا باید در طول زندگی آکادمیک خود متفکر، استدلال گرا، علت و معلول یاب، منتقد، خلاق، مشارکت‌جو و هم‌زمان اهل رقابت و آگاه به مسائل اجتماعی و بویژه آگاه به مسایل سیاسی و نیز مطالبه گر بار آیند تا قادر باشند با موفقیت با واقعیات دنیای پیچیده کنونی مواجه شوند و نقش بسیار مؤثرتری در سرنوشت خود و ما ایفا نمایند. روش تدریس "بی نظیر من" – در سطح بین المللی – که بر پایه تیوری آموزشی سیاسی خودم طراحی و ارایه کردم در این راستا طراحی و ارائه‌شده است.

نکته حایز اهمیت این است که همانطور که در ویدیوی 17 دقیقه ای زیر که به معرفی اجمالی روش تدریس من می پردازد اشاره کرده ام تمام کسانی که در اصول و اسلوب حکومت‌داری تفکر و تأمل کرده‌اند متقاعد شده‌اند که سرنوشت حاکمان در رابطه مستقیم با نوع شیوه آموزش جوانان است. ..... و من به این نتیجه قطعی رسیده‌ام که به‌کارگیری روش تدریس من انحطاط باقی‌مانده حکومت‌های ارتجاعی و استبدادی عصر حجری را در دنیای متمدن و مترقی امروز به دنبال خواهد داشت.
https://youtu.be/cPtOUaIkJlk

همانطور که در ویدیو ملاحظه می فرمایید روش تدریس من که بر یادگیری در محیط های تیمی رقابتی در فضایی دموکراتیک تمرکز دارد برای "تربیت" نسلی "بسیار متفاوت" و "توانمند" برای زندگی "موفق" در دنیای پیچده امروز و دنیای به مراتب پیچیده تر فردا می باشد که بزرگترین دموکراسی دنیا بخاطر خلقش به من دکترای روش تدریس داد. این روش تدریس را در چند کتاب از جمله در کتب زیر – که رایگان قابل دانلود هستند – معرفی کرده‌ام:

دانلود ورژن انگلیسی و "رایگان" این کتاب:

http://iranglobal.info/node/67290

دانلود ورژن فارسی و "رایگان" این کتاب:
http://iranglobal.info/node/66805

من بر این باور هستم که "تغییر" در ایران با "تغییر در روش تدریس معلمان و اساتید" و استفاده آنها از روش تدریس من میسور و تسریع خواهد شد. این روش تدریس من تقدیم می‌شود به مسیولین 100 دانشگاهی که به خاطر ارایه این روش تدریس با درخواست هیات علمی شدن من حتی در یک دانشگاه پیام نور در یک شهرستان دور افتاده در دل کویر هم مخالفت کردند چرا که آنها هم به این باورهای بزرگان نظام حمهوری اصلامی از جمله آیت الله اعظما امام خامنه ای – نایب امام زمان و رهبر مستضعفان و ستمدیدگان جهان! اعتقاد داشتند که

1. "هر گونه ارایه مسائل سیاسی در محیط های آکادمیک برای نظام سم است"!!!

2. "هر گونه تلاش برای نهادینه کردن دموکراسی در کشور حکم براندازی نظام را دارد"!!!

آری؛ یکی از رازهای طرد و منزوی و شکنجه کردن من در به اصطلاح جمهوری اسلامی به این واقعیت بر می گردد که من نه تنها در این روش تدریس بلکه در غالب 150 کتاب و مقاله ام بر دو مورد فوق که در راستای رهایی دادن مستضعفان و ستمدیدگان از یوغ ستم و استبداد هستند تمرکز و تاکید داشته ام چرا که تنها راه نجات مستضعفان و ستمدیدگان و ایرانیان را در توجه همکاران محترم بر همین دو مورد ارزیابی کرده ام.

این روش تدریس همینطور تقدیم می شود به مسیولان سایکوپت آموزش و پرورش مشهد مقدس که 25 سال من را – بخاطر همین روش تدریسم - که بر ارتقای مهارت های تفکر ورزی شهروندان فردا هم تمرکز دارد - به گروگان و اسارت گرفتند و "زجر کش" کردند!
http://iranglobal.info/node/68381

لازم به یادآوری است که نوع تفکری که من با بکارگیری این روش تدریس به ارتقای آن در نسل فردا می پردازم بسیار متفاوت از نوع تفکری است که در روش‌های تدریس سنتی فعلی مورد تاکید رژیم ایران تشویق می‌شود و آموزش داده می‌شود چراکه من بر این باور هستم که خود تفکر پروسه‌ای بسیار پیچیده است. دلیل این ادعا هم این است که همان‌طور که هیچ‌چیز راحت‌تر از فکر کردن نیست، هیچ‌چیز هم دشوارتر از خوب و استراتژیک فکر کردن نیست. لازمه نوع تفکری که من در کلاس‌هایم بر آن اصرار دارم این است که

1. اول از همه باید ذهنمان را از استعمار افکار و باورهای غلطی که در طول سالیان به ما دیکته کرده‌اند پاک‌سازی نماییم و سعی کنیم دوباره و بدون پیش‌فرض به بررسی و تجزیه‌وتحلیل افراد و مسائل و یا پدیده‌های متفاوت پیرامون خود بپردازیم.
2. باید سعی کنیم سطوح بالاتری از تفکر خود را به کار بگیریم تا قادر باشیم نه‌تنها خطوط و بین خطوط که ورای خطوط را هم درک کنیم و بفهمیم.
3. باید سعی کنیم علاوه بر اینکه اتضمامی فکر می کنیم - و نه انتزاعی - از سطح بالاتری هم به تفکر بپردازیم و خیلی غرق و سرگرم جزییات و حواشی نشویم.
4. در تفکر کردن هم باید اهل ریسک کردن و درنوردیدن خطوط قرمزی که برای ما ترسیم کرده‌اند باشیم.
5. در طول پروسه تفکر باید منطقی، روشمند، استدلال گرا و علت و معلول یاب باشیم.

با در نظر گرفتن این موارد است که می‌توانیم با تأمل روشمند در واقعیاتی که پیرامون ما هستند به حقیقت برسیم. و همان‌طور که حضرت عیسی مسیح (ع) فرمودند حقیقت ما را به‌سوی آزادی رهنمون می‌شود. بنابراین یک ساعت تفکر درست و باکیفیت و هدفمند که ما را به برنامه‌ریزی و واکنش فعالانه‌ در مورد مسایل پیرامونمان ترغیب کند بهتر از قرن‌ها کورکورانه عبادت و راز و نیاز کردن به‌ویژه تحت سیطره حکومت‌های مستبد و تمامیت‌خواه می‌باشد.

روش تدریس من - با تمرکز بر موارد ذیل است که - می تواند به عنوان "اسلحه ای آموزشی" – برای توانمند سازی و نهایتا رهاسازی مستضعفان و ستمدیدگان از یوغ جهل و فقر و فساد و فحشا و ستم و استعمار و استبداد - در جوامع استبداد زده و مربوط به دوران شترچرانی امروز به خدمت گرفته شود:
1. بکار گیری کار سیستماتیک تیمی
2. اداره دموکراتیک کلاس
3. آموزش راه های موثر تفکر ورزی - بویژه تفکر انتقادی و تجزیه و تحلیلگرانه - به شهروندان فردا
4. ارج نهادن به اصول و اسلوب و قواعد و مهارتهای مورد احترام در جوامع دموکراتیک و نهادینه کردن آنها در نسل فردا
5. بحث و تبادل نظر در باره مسایل اجتماعی-سیاسی روز در کلاس به منظور ارتقای آگاهی ها و بینش سیاسی شهروندان

یادآوری:
پیام زیر را در "هر" گروه تلگرامی مربوط به اساتید دانشگاه یا حتی معلمان آموزش و پرورش گذاشتم "فرهیختگان دلواپس" ی که می خواهند ایدیولوژی شان را به اروپا و آمریکا هم صادر کنند من را از آن گروه "حذف" کردند!!!!

دوستان؛ همینجا رسما از شما و اساتید محترم خواهش می کنم در اینترنت سرچ کنید "روش تدریس دکتر حسینی" و ویدیوی 17 دقیقه ای "اسلحه آموزشی" من را ببینند تا اگر موافق باشید راجع به ماهیت و مزایای آن و نیز راجع به پایه های تیوریک ش که خودم با درنوردیدن تیوری های موجود ارایه داده ام در همینجا به بحث و تبادل نظر بپردازیم. لطفا به اساتید برجسته تمام دانشگاه های کشور و بویژه به سیاست گذاران آموزشی و روش شناس ها هم بفرمایید تشریف بیاورند در بحث شرکت کنند تا در حضور همکاران و دانشجویان شان روش تدریس من را با روشهای تدریس امپریالیستی آنها که از فلاسفه غربی قرض گرفته اند و در ایران رایج کرده اند از زوایای متفاوت مقایسه و بررسی کنیم. معتقد هستم بعد از دیدن ویدیو و کتب و مقالات مربوطه من اگر صداقت داشته باشند برخلاف گروه تلگرام اساتید دانشگاه تهران و گروه اساتید دانشگاه آزاد که من را "حذف" کردند "قطعا" از من دعوت خواهند کرد تا در یک همایش ملی به ارایه تیوری ها و روش تدریس بی نظیر خودم (در سطح بین المللی) بپردازم و آن را به عنوان تنها راه نجات ایران و ایرانیان به همگان معرفی کنم.

مقالات بیشتر از من –
که امیدوارم روزی از این مسایل و مصایب که بر سر ما آوردند فیلمی ساخته شود تا دنیا ببینید که سپاه تحت فرمان مالک اشتران ابن مرجانه با من و روح و روان و نسل و تبار من و خانواده مظلوم من که از تبار حسین (ع) هستیم چه کردند و چرا؟! بنظر میرسد با ادامه این بربریت هایشان می خواهند که من از خون به ناحق ریخته شده دامادمان و نیز از جنایت علیه بشریت و نسل کشی ای که در مورد خانواده من داشته اند بگذرم و درصدد به عدالت سپردن سردار و یا آیت الله ی که حکم قلع و قمع و ریشه کن کردن نسل و تبار ما را صادر کرد نباشم!

سخنرانی من در مسجد شهرمان که هشداری درباره "تحریف عاشورا و تشیع علوی" در عصر و شرایط حاضر بود.
http://news.gooya.com/politics/archives/2016/10/2…
من تنها و انجمن اسلامی در هندوستان
http://iranglobal.info/node/67634
آموزش و پرورش و آموزش عالی؛ بازوان اجرایی کاپیتالیسم در ایران
http://iranglobal.info/node/67036
لزوم ارتقای بینش سیاسی دانش آموزان و دانشجویان
http://melliun.org/iran/89258
ضرورت و راهکارهای پرداختن به تفکر انتقادی در رژیم آموزشی ایران
http://www.farhangiannews.ir/view-29270.html
حراست نظام "مقدس" جمهوری "اسلامی"!
http://iranglobal.info/node/67971
ما گوسفندان و آنها
http://bit.ly/2zDPqYW
سیستم آموزشی یا کارخانه گوسفند سازی؟!
http://news.gooya.com/politics/archives/2016/07/2…
چرا باید انتخابات را تحریم کنیم؟
http://melliun.org/iran/121304
دسته بندی مردم در حکومت های استبدادی
http://bit.ly/2hFROo0
تنها راه براندازی حکومت های استبدادی
http://melliun.org/iran/122759
ترعیب، بازداشت و شکنجه دکتر سید محمد حسن حسینی توسط سپاه پاسداران جهل و تاریکی و غارت و خون
http://bit.ly/2hdn653
مدیر کل اطلاعاتی قاچاقچی ای که قصد "کشتن" من را داشت و موفق هم شد!
http://iranglobal.info/node/66335
من در جمهوری اسلامی ام یا در زندان یزید؟!
http://www.iranglobal.info/node/66835
در سیطره سپاه شیطان پیغمبر نما
http://bit.ly/2zXaFX1
این کارها را با مسیولان مستقل هم انجام میدهند:
http://news.gooya.com/2018/04/post-14289.php
کتاب من و وحشت منجر به قتل آنها
http://iranglobal.info/node/67273
تاراج و قلع و قمع من و نسل و تبار من توسط سپاه ابن مرجانه
http://iranglobal.info/node/67272
پیمان مصلوب صلیب قیصران پارسی من
http://iranglobal.info/node/67635
در چرایی هدف واقع شدن من در جمهوری اسلامی!
http://iranglobal.info/node/66680
My second Letter to Khamenei, Iran's Leader
http://iranglobal.info/node/66352
چاره ای نیست انگار!؟
http://www.iranglobal.info/node/67385
قرآن، ما و مبارزه با استبداد
https://bit.ly/2Hrlxw4
کتب و مقالات علمی، اجتماعی و سیاسی من را که بواسطه خلق آنها مغضوب رژیم ایران شدم را در وبلاگ شخصی من ببینید:
http://beyondelt.blogfa.com
....................................................
صدای خرد شدن استخوان های استبداد را می شنوم!

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

سید محمدحسن حسینی
http://beyondelt.blogfa.com

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.