رفتن به محتوای اصلی

حمله به توکا نیستانی در فضای مجازی، بعد از کشیدن کاریکاتور شاهزاده رضا
چگونه یک کارتونیست فهمیده و سفارشی نکش باشیم
19.11.2018 - 12:30

بعد از حمله گارد ویژه و ظفرمند ارتش مجازی شاهنشاهی به توکا نیستانی به خاطر کار کردن تصویری کارتونی از شاهزاده رضا پهلوی و ملقب کردن ایشان به القابی مانند نفهم، مزدور، بی سواد، بی نمک، خنک، جلف، کچل، سفارشی کش و چند تا کش دیگر که ما از بیانش معذوریم برآن شدیم که دستور العملی برای کلیه کارتونیستها، کاریکاتوریستها و طنزپردازان عزیزتهیه نمائیم تا حتی المقدور یک کارتونیست مردمی و وفادار به شاه و میهن باقی مانده و خدایی نکرده در مسیر حرکت لشکر مجازی شاهنشاه آریامهر قرار نگرفته و به سرنوشت عبرت آموز و تلخ نامبرده دچار نشوند.
اول – هر کارتونیست موظف است که جای دوست و دشمن را تشخیص داده و تصویرسازی هایش را به شکلی انجام دهد که سر تیز آن به سمت دشمن یعنی «حکومت جابر آخوندی» باشد. کشیدن کارتون و کاریکاتور با محوریت شاهزاده آن هم در شرایطی که ایشان تازه مطالعات و تحقیقات چند ده ساله ی خود را در مورد گذار به دموکراسی شاهنشاهی به پایان رسانده و وارد فاز عملی براندازی شده اند حتی شوخی اش هم قشنگ نیست.
دوم – کارتونیست های عزیز باید توجه داشته باشند همانطور که سوژه کردن شاهزاده از مصادیق آزادی بیان محسوب می‌شود، از آن سو نیز تمام فحشها و بد بیراه ها و صفاتی هم که نصیب کارتونیست می‌شود از مصادیق آزادی بیان است. از آزادی بیان خود درست استفاده کنید تا به جای "مزدور قلم به مزد کچل" لااقل چهارتا "درود به شرفت" از ملت شریف پهلوی دوست ایران دشت نمائید. اگر هم که خودتان تن تان می‌خارد که دیگر ننه من غریبم بازی در نیاورید.
سوم – اگر در برخی موارد خاص، ضرورت دارد که در مورد شاه بالقوه مملکت کارتون بکشید و یا اثر طنزآمیزی خلق کنید و در این راه می‌خواهید از یکی از شگردها و تکنیک های مرسوم در کار طنز یعنی "اغراق" استفاده کنید، سعی کنید اغراق های خود را معطوف به خوبی ها و حُسن های شاهزاده نمائید. یک نمونه از طنز فاخر و سالم که قابلیت الگوبرداری برای همه طنزپردازان کشور را دارد، صحبت یک روزنامه نگار با سابقه در جلسه پرسش و پاسخ رضا شاه دوم بود که ایشان با استفاده هوشمندانه از همین تکنیک اغراق شاهزاده را "امید هشتاد میلیون ایرانی" نامیدند.
چهارم – متاسفانه بعد از شیطنت توکا نیستانی شخص دیگری به نام مانا نیستانی نیز اقدام به انتشار کارتون بی مزه و خنک دیگری با محوریت شاهزاده کرد. موضوع این کارتون هم وهن برخی طرفداران پادشاهی بود که تاج مرصع سلطنتی به دست همه جا به دنبال شاهزاده روانند و یکوقتهایی هم که شاهزاده هوس می‌کند کمی از فضای سلطنت فاصله بگیرد و چیزی باب طبع روشنفکران بگوید ایشان نمی‌گذارند. تحقیقات ما نشان داده است که این دو نفر به احتمال زیاد برادرند و کلا خانوادگی و ژنتیکی بی مزه و خنک و قلم به مزد هستند و با نهاد مترقی و انسان ساز شاهنشاهی مشکل دارند.
پنجم – اما علت هجمه های کارتونی اخیر علیه کیان سلطنت چیست؟ این جماعت به اصطلاح طنزپرداز و کارتونیست می‌دانند که در فردای براندازی و آزادی ایران و استقرار حکومت شاهنشاهی (حالا مطلقه، مشروطه،مشروعه، هرچی) دیگر هیچ معضل و مشکلی در کشور عزیزمان وجود نخواهد داشت و اینها عملا با کمبود سوژه مواجه شده و خود به خود از حیز انتفاع ساقط می‌شوند. در آن روز این جماعت به جای طنزنوشتن و کارتون کشیدن باید بروند دنبال یک کار شرافتمندانه که خب از آنجا که در چهل سال حکومت جابر آخوندی به یکجا نشستن و کاغذ خط خطی کردن و پول مفت درآوردن عادت کرده اند، برایشان بسیار گران تمام می‌شود.
ششم – لازم به ذکر است که کارتونیست و یا طنزپرداز منتقد همیشه قابل احترام است. اما به این شرط که قلمش در خدمت مردم و مقابله با قدرت حاکم باشد. بنده خدا شاهزاده الان چه قدرتی مگر دارد؟ همین خمینی مدتها در عراق و پاریس بود و اینهمه مزخرف گفت و در تمام آن دوره همین به اصطلاح برادران نیستانی یکی توی کوچه در حال فوتبال بازی کردن بود ودیگری هم سر خودش را با پستونک و اسباب بازی و اینجورچیزها گرم کرده بود. دریغ از یک چشم چشم دو ابروی ساده!
اینجاست که وابستگی و خاستگاه و رگ و ریشه ی آخوندپرست و پهلوی ستیز اینجور افراد مشخص می‌شود. این افراد باید بدانند در فردای براندازی در دادگاه خلق باید برای هر فضله ای که مگس وار بر روی سیمرغ انداخته اند پاسخگو باشند.
 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

طاهره بارئی
iran wire

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.