رفتن به محتوای اصلی

اعلامیه‌ی مشترک
01.12.2018 - 19:13

اعلامیه‌ی مشترک:

هم میهنان گرامی!

هنگامیکه رژیم ملّایان حاکم برکشور، دارد روزهای پایانی عمر خود را سپری می کند، هنگامی که کفگیر اقتصاد کشوَر، به خاطر دزدی های کلان مسئولین بلند بالای حکومتی و آقازاده های آنان به ته دیگ خورده است و دولت ملّا روحانی در حالتی حتّا کودتایی قرار گرفته، در حالیکه رانندگان حمل و نقل و کارگران هفت تپه و فولاد کشور در تحصن روزانه بوده و تظاهرات خیابانی و مورد حمایت دانشجویان کشور قرار دارند، بویژه در شرایطی که منافع بزرگترین کشور جهانی در تضاد با حکومت ملایان واقع شده و محاصره‌ی بین الملی قرار گرفته است، آیا در چنین هنگامی شایسته است که  ما به بهانه‌ی اختلافات دینی و یا هر بهانه‌ی دیگری که خواست ملّایان است در بیفتنیم ؟آیاخواهران و برادرانِ  سیاستانی نمی دانند که فرزندان رستم دستان هستند و ما همه از تبار او می باشیم؟ آیا مولوی عبدالغفور جمالزهی که با نقشه و طرح پلیدانه‌ی سپاه پاسداران برای برهم زدن آرامش مردم، به  دست نادانی ترور گردیده است از برادران بلوچ ما نیست؟ آیا گریه‌ی زن و فرزندان او موجب دل آزاری همه‌ی ما نخواهد بود؟ بارها دیده اید که ملّایان حاکم بر کشور، هر گاه که در بزنگاهاهی سیاسی قرار گرفته اند، مدام به اغتشاش آفرینی داخلی و یا جنگ متوسل شده اند تا خود را از شکست برهانند. ما از همه‌ی رهبران دینی شیعه بویژه درین باره از رهبران دینی اهل سنّت می خواهیم تا در مقابل اینگونه  تفرقه افکنی های حکومت استبدادی آگاه شده و در دام سیاستهای اهریمنانه‌ی آنها نیفتند. این رهبر دینی ترور شده، برادر هر سیستانی و ترکمن و بلۆچ است و همه‌ قاتلین او را محکوم می کنیم.

به آن دسته از خواهران و برادران  سیستانی خود یادآورمی شویم که عزیزان!  حکومت سر تا پا استبدادی پاسداران از "شیعه بودن و زبان فارسی " برخی از سیستانی های ما سوء استفاده کرده و آتش اختالافات دروغینی را در میان ما دامن می زند. لذا باید سخت هوشیار باشند تا در دام این خدعه و نیرنگ ناجوانمردانه‌ی آنان قرار نگیرند. 

 این برادر دینی ما را نه یک شیعه، نه یک سنی و نه یک سیستانی و بلوچ و ترکمن بلکه، سیاست تفرقه افکنانه‌ی سپاه پاسداران ومجموعه‌ی حکومت استبدادی، برهبری سید علی خامنه ای به قتل رسانده است.

هر گونه استدلالی بجز این، ازسوی  دشمنان  ترکمن  بلوچ و سیستانی هاست. ما این سازمانهای سیاسی زیر از مردم ترکمن و بلوچ و خواهران و برادران سیاستانی  می خواهیم که از هر گونه دشمنی و ستیز مذهبی و قومی درین باره پرهیز کرده، دست در دست یکدیگر بر علیه این غارتگرانه ضد آزادی و دمکراسی بپا خواسته،  به سوی یک حاکمیت غیر دینی و آزادیخواه و دمکرات گام بردارند.

۱ ـ سازمان فرهنگی و سیاسی خلق ترکمن  ۲ ـ جنبش همبستگی ستمدیدگان دادخواه ایران  

۳ـ  حزب مردم بلوچستان ایران ۴ـ  تلاشگران سیاسی سیستانی هلمند اربابی  ـ منوچهر شهر

۵ـ جبهه‌ی متحد بلوچستان ایران

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
برگرفته از:
ایمیل دریافتی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.