Skip to main content

درود بر پیشوای فقید نهضت ملی

درود بر پیشوای فقید نهضت ملی
بهمن موحدی(بامدادان)

درود بر پیشوای فقید نهضت ملی ایران ، دکترمحمد مصدق
با نزدیک شدن به روزهایی مثل سالگرد کودتای ننگین 28 مرداد و یا ایام ملی شدن صنعت نفت؛ بار دیگر نام ویاد مصدق بزرگ پیشوای نهضت ملی ایران زنده می شود.
66 سال پیش با ابتکار شجاعانه ای که با رنج و کوشش بسیار از جانب مصدق و یاران پاکبازش هم چون دکتر حسین فاطمی شهید محقق شد می گذرد. پس از آن ، هم دیکتاتوری شاه خائن و هم دیکتاتوری شیخ شیاد تا توانستند برای محاق بردن مصدق تلاش کردند.
در 28 مرداد استعمار، به فرمان امپریالیسم آمریکا و انگلیس و با همدستی دربار شاه خائن و مرتجعان مذهبی به سردمداری کاشانی کثیف که خمینی خون آشام مرید و شیفته او بود و همچنین با شرکت ارتشی های خائن و لمپن هایی مثل شعبون بی مخ و رمضون یخی و طیب ، دولت ملی دکتر مصدق را با کودتا ساقط کردند؛ شاه خائن او را محاکمه کرد و خمینی خون آشام از سیلی خوردنش شکرگزاری کرد

رژیم شاه خائن او را تبعید کرد و آخوندهای جنایتکار و دزد ، گرد آمدن بر سر مزارش را منع کرده و حتی نام او را بر خیابانهای تهران تحمل نکردند. با این همه نام او در دل هر ایرانی احترام بر می انگیزد، ایستادگی او بر سر منافع مردم ایران ستودنی است و زمامداریش الگوی دمکراسی برای نسل های پیاپی است. هنگام برقراری دیکتاتوری رضاخان در مقابل این تصمیم که یک شخص هم شاه باشد ، هم رئیس الوزرا و هم فرمانده کل قوا ایستاد وگفت : «" اگر تکه تکه ام کنند... زیر بار این حرفها نمی روم ، پس چرا خون شهدای آزادی را بی خود ریختید؟"»
دو دهه بعد بر سر انتخابات آزاد در مقابل محمد رضا شاه خائن ایستاد که تا انتخابات آزاد انجام نشود و مردم وکلای خود را انتخاب نکنند، وضع مملکت تغییر نخواهد کرد.
در دیوان لاهه با چنان شور وایمان و یقینی از منافع مردم ایران دفاع کرد که ایرانیان حاضر اشک ریختند و قاضی انگلیسی به زیان کشورش و به سود ایران رای داد. در محاکمه نمایشی فریاد زد، گریست و اعتصاب غذا کرد تا پیامش را به تمام جهان و به نسل های بعدی برساند، تاریخ گواهی می کند که در بی دادگاه، طرف پیروز و سرفراز مصدق بود. و گواهی می کند که پیام او به نسل های پس از او رسید و راه مقاومت عادلانه را در پیش گرفتند.
بعد از شهریور 1320 مصدق نفت را تبدیل به یک شعار و انگیزه ملی کرد و صفوف مردم را متشکل و شعله ها را فروزان تر ساخت. مصدق غروب استعمار و طلوع آزادی و استقلال را می خواست.
به یاد می آوریم که سه هفته پس از سقوط دیکتاتوری شاه خائن، در 14 اسفند 1357 در اجتماع بزرگی که بر سر مزار دکتر مصدق در احمد آباد برگزار شد، سازمانهای مجاهدین خلق ایران و چریکهای فدائی خلق ایران و زنده یاد محمود طالقانی ، رودرروی خمینی خون آشام ، تحسین وتقدیر از دکتر مصدق را به اوج رساندند.
چنین است که پژواک صدای مصدق در تاریخ ایران هم چنان به گوش می رسد که :«"مقصود این است که مردم در نیک وبد امور شرکت کنند و مقدرات مملکت را به دست گیرند"»
در سال 1329، دکتر مصدق درطرح ملی شدن صنعت نفت نوشت :«" به نام سعادت ملت ایران و به منظور کمک به تامین صلح جهانی ما پیشنهاد می کنیم که صنعت نفت در سراسر کشور بدون استثناء ملی اعلام شود"»
درود بر پیشوای فقید نهضت ملی ایران
مرگ بر رژیم جمهوری اسلامی