Skip to main content

متاسفانه یک عده از افراد نا

متاسفانه یک عده از افراد نا
بهمن موحدی(بامدادان)

متاسفانه یک عده از افراد نا آگاه و یا مغرض یاوه سرایی می کنند و می گویند که تمام مارکسیستهای ایران با دکتر محمد مصدق مخالف بودند و دشمن اوبودند که این حرف از اساس بی پایه می باشد ویاوه ای بیش نیست.
چریک و منتقد و نظریه پرداز برجسته مارکسیست "مصطفی شعاعیان" شیفتۀ دکتر محمد مصدق بود و درباره دکتر مصدق اینچنین گفته است:
«" استعمار پیوسته کوشیده است تا بدترین انتقام گیری ها از میهن پرستی و عشق به مردم ، خلقها و دوستداران خلق را به شدت در جهت منافع غارتگرانه خویش تادیب کند. اگر پایان زندگی قائم مقام ها و امیرکبیرها را هم رها کنیم تنهائیهای مطرودانۀ ستارخان ها ، شهادت درد انگیز خیابانیها ، منجمد شدن جان گداز میرزا کوچک خانها، سر بریدن نفرت بخش کلنل محمد تقی خان پسیانها ، تیرباران شدن جانسوز فاطمیها و بالاخره زندانی شدن یازده سالۀ سردار اخیر جنبش ضد استعماری خلق ما ، مصدق کبیر

در قلعه احمد آباد... زندگی و مرگ ، زندگی ومرگ که هیچ ، کفن ودفن ، مزار وختم مصدق کبیر این سردار شجاع و هوشیار جنبش اخیر ضد استعماری خلق ما ، خود نمونه ای از همان گونه تادیبهای استعماری بود."»
در ضمن این را هم باید گفت که بعد از کودتای ننگین 28 مرداد 1332 ، قهرمان دلاور دکتر حسین فاطمی شهید، در خانه های امن اعضای حزب توده مخفی می شد.
درود بر پیشوای فقید نهضت ملی ایران ، دکتر محمد مصدق
درود بر جنبش پرافتخار چپ ایران
مرگ بر رژیم جمهوری اسلامی