Skip to main content

تظاهرات کُردها در قامشلی

تظاهرات کُردها در قامشلی
Anonymous

تظاهرات کُردها در قامشلی سوریه علیه شبه نظامیان پ.ی.د, گروهیکه غیر از ترور چیزدیگری سرش نمیشود,
گوناز تی وی: صدها تن از کردهای قامشلی سوریه علیه سیاست‌های سرکوب‌ کننده و بازداشت های خودسرانه گروه پ.ی.د شاخه گروه تروریستی پ.ک.ک در این کشور تظاهرات کردند.



به گزارش گوناز تی وی به نقل از آناتولی، به گزارش منابع محلی در سوریه، صدها تن از مردم کُرد قامشلی از توابع استان حسکه واقع در شمال شرق سوریه در اعتراض به سیاست‌های سرکوب‌ کننده و بازداشت های خودسرانه گروه پ.ی.د شاخه گروه تروریستی پ.ک.ک در این کشور دست به تظاهرات زدند.

بر اساس این گزارش، شرکت کنندگان در تظاهرات با در دست داشتن پلاکاردهایی ضد پ.ی.د، اقدامات این گروه تروریستی در شمال سوریه از جمله بازداشت ۳۰ تن از اعضای شورای ملی کُرد سوریه (ENKS) و افزایش سیاست های سرکوب کننده در روزهای اخیر را محکوم کردند.

گفتنی است عناصر گروه تروریستی پ.ی.د دو روز پیش هنگام به خاک سپردن پیکر دو نیروی پیشمرگه که در عملیات آزاد سازی موصل عراق جان خود را از دست داده‌ بودند، شماری از اعضای حزب دموکرات کُرد سوریه را بازداشت کردند.

ابراهیم بیرو رئیس شورای ملی کُرد سوریه هم ۱۳ اوت توسط اعضای گروه پ.ی.د در شمال سوریه ربوده و یک روز بعد در مرز مشترک سوریه و عراق آزاد شده بود.

افزودنی است سازمان عفو بین الملل، گروه کُرد پ.ی.د؛ ی.پ.گ را به دلیل پاکسازی قومی و تخریب منازل ساکنان غیر کُرد در مناطق تحت کنترل خود در سوریه، محکوم کرد.

گوناز تی وی