Skip to main content

سلام جناب بهمن موحدی(بامدادان

سلام جناب بهمن موحدی(بامدادان
بهنام چنگائی

سلام جناب بهمن موحدی(بامدادان)؛
بله دوست گرامی چنین است که شما نوشته اید. بخشی از فریبکاری ها و عوامگرائی های شاه ِ کمربسته ی امام رضا پشتگرمی تحمیق مذهبی و به تبع آن حمایت روحانیت را تأمین می کرد، و تبعیت ناگزیر و شاید آگاهانه ی زنش ملکه و فرزندش ولیعهد از او، بازتاب کلان تقلید اجتماعی داشت می داد، و عملا به آنها با آن شکل تحقیربرانگیز، در چادر به سر کردن ها و ضریح لیسی های بکراتِ این یا آن مقبره ها جسارت می بخشید، و در نتیجه ی آن فریب های بی شرمانه ی توده ای از مردم ساده لوح برای اهداف خمینی میلیون ها قربانی گرفتو

و سرانجامِ عوام گرائی و سرآخرِ شب مردم فریبی شاه، کاری کارستانی شد و محصولش، پروراندن اژدهای هزاران سرِ فسادها، چپاول ها و ستمگری های و قتلعام های فله ای 6- و 67 شد و بنزین بر روی جنگ های بی پایان مذهبی ریخت. مادر رژیم جنایتکار ولائی، شاه و نظام تک قطبی او و پدرش بود.

ماه نشینی خمینی و امام شدنش، تنها و تنها در خفقان و سرکوب جنبش روشنگری و برابری خواهی ها میسر شد و این غافلگیری استبداد مذهبی، در آستین همایونی شاهی مهیا و فراهم گشت که او خود را سایه ی خدا می داست و بود! و پرسش بی غرضانه اینکه: آیا ریاکاری و پوپولیسم، و توامان ائتلاف شاه و شیخ جز چنین فاجعه ای هولناک را می توانست در عصر ما دوباره تولید و بازتولید و پرورش دهد؟ بی گمان شاه از ترس فروریزی تاج و تخت، توسط باور مذهبی خود و مردم را فریب داد. همانگونه که دیروز و امروز سران رژیم، و روسای دولت ها، بنا بر مصالح حفظ حکومت مذهبی، ناگزیر دست و سرِ سرسپردگی به دشمنان مردم بارها داده و همین امروز در نوژه و سوریه و...می دهند. بنا بر این شایسته است که این دو پدیده ی کپک زده و ضدمردمی را بی هیچ سازشی افشاگری کرد.