Skip to main content

بخشی از نوشته ابراهیم کالین

بخشی از نوشته ابراهیم کالین
بابک آزاد

بخشی از نوشته ابراهیم کالین
"تمامی ژنرالها و آدمیرالهای ارتش 88 هزار نفری آلمان شرقی از کار بر کنار شدند"
ابراهیم کالین در بخش دیگری از مقاله خود نوشت:" از کار برکنار شدن طرفداران سازمان تروریستی فتح الله گولن از نهادهای دولتی، چندان فرقی با توافقنامه وحدت که در خلال پیوند دوباره آلمان شرقی و غربی در سال 1990 صورت گرفت ندارد. در چهارچوب این توافق قریب به 500 هزار کارمند آلمان شرقی از کار برکنار شدند.

مدت کوتاهی بعد از وحدت آلمان شرقی و غربی، 88 هزار ژنرال و آدمیرال از ارتش آلمان شرقی اخراج شدند. صرفا به تعداد کمی از نظامیان کم رتبه اجازه داده شد که به ارتش آلمان متحد ملحق بشوند. دولت آلمان به ماموریت بسیاری از کارمندان، سربازان، آکادمیسین ها، استادها، دیپلماتها و روزنامه نگاران بدین دلیل که با آلمان شرقی سابق ارتباط داشتند پایان داد. مقامات آلمان تدابیر مذکور را در راستای گذار نرم آلمان به دوران وحدت اتخاذ کردند. این در حالی است که ترکیه به تازگی کودتای خونینی را پشت سر گذاشته و در حال حاضر سعی می کند که از نتایج مرگبار این کودتا رها بشود. آنهایی که دمکراسی ترکیه را حقیقتا با اهمیت می دانند می بایست از مبارزه کشور علیه کودتاچیان و سازمان تروریستی فتح الله گولن حمایت کنند. بی تردید توافقی که پس از اقدام به کودتای 15 جولای از سوی سازمان تروریستی فتح الله گولن مشاهده می شود برای ترکیه منبع دمکراسی و نیرو و مقاومت است."
سخنگوی نهاد ریاست جمهوری ترکیه در مقاله خود، با بیان اینکه حکومت از طریق احزاب مخالف سیاسی برای ممانعت از بروز کودتاهای احتمالی در اینده به برخی از اصلاحات ساختاری دست خواهد زد نوشت:" این تدابیر، سبب خواهد شد تا اصولی چون شفافیت و قابلیت مواخذه بودن، اساس دمکراسی ترکیه شوند. این اقدامات راه تزریق اعتماد به دولت و ارتش ترکیه برای جلوگیری قطعی از بروز جرائمی همانند کودتای 15 جولای است."