Skip to main content

سلام دوباره جناب چادی؛

سلام دوباره جناب چادی؛
بهنام چنگائی

سلام دوباره جناب چادی؛

نوشته اید: بهنام چنگائی، جواب خوبی برایت نوشته بودم. حیف که مسئول .... کامنتها سانسور کرد. اگر سانسور نمیکرد، برای همیشه این سایت را ترک میکردی و اظهار فضل نمیکردی.

یا: چنگائی، تو یک ....هستی مثل آخوندها! آخوندها هم میگویند که اسلام واقعی بسیار رحمانی است و هنوز پیاده نشده است.

ببینید دوست عزیز! من با سبکِ نگاه و نگارش شما فاصله جدی و بیگانگی آشکار دارم و ناگزیر با تحمل ناگوار و سخت آن، از تقابل با آن شیوه آگاهانه می گذرم! زیرا بی هوده و طبعا دشمنی برانگیز می باشد.

اما، در حال حاضر و پیش از همه بین شما و من یک تفاوت جدی وجود دارد و آن این است که منِ کمونیست شما را آنگونه می پذیرم که باوردارید و هستید؛ و برایتان احترام شایسته قائل هستم. اما شما درست عکس آن، مرا تنها بخاطر دیدگاه و باورم با غرولند نمی پذیرید و بدون هیچ دلیل شخصی که مرتکب نشده ام با من در ستیز تند و بی دلیل می باشید.

در حالیکه، بنا بر مدارک و آرشیو همین سایت، من پیوسته مدافع هر دید و باور، و بازتاب رنگین آنها در همین جامعه ی طبقاتی، متناقض و متضاد بوده و هستم؛ زیرا به آگاهی اجتماعی و بیداری توده ها و همگان یاری لازم می رساند. و درست تر گفته شود: من دوستدار و خواهان دیالوگ سازنده، و مبلغ تشویق هرچه گسترده تر گفت و شنودهای افشاگرانه می باشم.

به بیانی دیگر من مدافع و موافق (پلورالیسم نظری، گسترش فرهنگ رنگارنگ بحث و تحلیل و گفتگو، سازش ناپذیری برای حقوق بشر، تلاش برای حقوق دمکراتیک، و آزادی های وجدان، عقیده ها، مرام ها، سبک آزاد زندگی کردن ها، و سازماندهی اراده ی مستقل و آزاد ملت ها وفرهنگ ها و... کشورمان ایران هستم. و به تبع آن حق تبلیغ بی قید و شرط آنها را نه تنها برای شما، بلکه برای همگان و در هرگوشه ی از ایران و جهان قائل هستم و می ستایم.

و نتیجه بگیرم: که من از آزادی عقیده و بیان و دیدگاه سیاسی ـ اقتصادی ـ فرهنگی و...شما و همگان، و گستراندن بی مرز و دیوار دیدگاه های شما و همه ی مخالفان کمونیست ستیز با اشتیاق و رغبت تمام استقبال می کنم و بنا بر این جای شک ندارد که از تلاش اعتقادی و آرمانی شما و دیگرانِ مخالف نیز دفاع جانانه، همه شمول و جهانشمول می کنم.

در مقابل اما! شما با سبک تاکنونی نشان داده اید که این حق مسلم و ابتدائی را برای من و ای بسا مخالفان دور و نزدیک خود قائل نیستید! آیا چنین نیست؟

امیدوارم که بازتاب روشن و دوستانه ی دیدگاهم پیرامون حق آزادی عقیده و تبلیغ آنها، برای گفتمان آتی ما مفید و سازنده باشد.