Skip to main content

سلام جناب بهمن موحدی(بامدادان

سلام جناب بهمن موحدی(بامدادان
بهنام چنگائی

سلام جناب بهمن موحدی(بامدادان)

بله دوست گرامی، چکار می شود کرد؟! روش این دوستان معترض به سوسیالیسم و دیدگاه های انسانمدارانه کمونیستی، که معتقد به برپائی نظام پادشاهی هستند، همچون همیشه ی گذشته یکسویه و اراده گراست، و البته همانسان غیرستیز مانده و دیدگاه های مخالفان رنگین خود را برنمی تابد.

شگفتا که مواضع برتری جویانه و ضدحقوق بشری بخشی از آنها همچون پیشترها، بر اراده ی اصالت ِفردی، خودگرائی سکتاریستی و غیرگریزی دگماتیستی قرون های گذشته استوارمانده است. و طبعا چه در گذشته و حال و چه در آینده برابر خواسته ها و خودگردانی های جامعه رنگین فرهنگ، گسترده ملت و تنوع گرائی مذاهب و ایدئولوژیک انسان های متفاوت و عملا موجود در کشور قراردارند؛ و یا خواهندگرفت. بدین خاطر آنها دچار نواقص دریافتی، ناتوانی شناخت جدی مردم و ملت ها، و اسیر نارسائی هائی های مزاحمِ بدخیم و البته تمامیتگرائی ها و اشکال های فراوان تاریخی گذشته و ایستامدارانه وامامانده و دچارخودبزرگ بینی می باشند.

ناسازگاری هائی که عمدتا این باورمندان به مونارشیسم، هنوز از ضرورت دگرگونی آنها اجتنابناپذیرشان غافل بوده، و کشف و پیدائی راهبردهای جندقطبی و پویائی متکثرِ اجتماعی را برنمی گزینند، و یا بسیاری از آنها از این پدیده های تقسیم قدرت سردرنیاورده و بی خبر می باشند. و به همین خاطر، کمترینی از آنها با همه ی تفات های دریافتی که از نظام های متنوع شاهی دارند، هیچکدام شان در پی کشف راه حل مردمگرائی و جبران گذشته های تاریک و شکننده آن، و انتخاب ابزارهای مدرن امروزی نمی باشند.

و درست به همین دلایل از ضایعه های تاریخی بیشمارشان حاکمیت پادشاهی و عوارض مهلک آن تاکنون ناشناخته مانده و با راهبردهای جامعه ی آزاد و کثرتگرا و متحد و چند محوری که بسیار مسئله روز جهانی می باشد و خصوصا برای جامعه رنگین ما حیاتی ست؛ کاملا بیگانه مانده اند. و با سماجت تمام خود را همسو و همراه با اراده ی بزرگ و کلان توده ای ندیده و نمی کنند. و دریغا که بر ژرفا و پهنای آسیب زنی های ساختارهای خفقانی که خود قربانیان آنها می باشند، با اصرار پای رد و قهر می کوبند و آینده ی خویش و فرزندان شان را هم در همین دوره ی خفقانی و ستمگری مذهبی و احتمالا در فردای آینده ی نامعلوم نیز تباه کرده و بر جدائی ها موجود دامن می زنند.
تمندرست باشید