Skip to main content

چرا جرابلس بدون کوچکترین

چرا جرابلس بدون کوچکترین
Anonymous

چرا جرابلس بدون کوچکترین مقاومت و درگیری داعش آنجا را بە تورکیە وا گزار میکند ؟؟ این یک معمای پیچیدە نیست داعش هیچ کجائی کە در اشغال داشتە بدون مقاومت و در گیری سخت در هیچ کجا وا گزار نکردە چرا در جرابلس بدون اینکە خون از بینی حتی یک سرباز تورک یا داعشی بیایید
از صفحەی فیسبوکی دوستان چند خط پائین

جرابلس در عرض چند ساعت سقوط کرد. بگذارید کمی در کارنامه سه نیروی درگیر در این سقوط تامل کنیم:

۱. ارتش‌ ترکیه: در آخرین مورد این ارتش تنها پس از بیش‌ از ۸۰ روز و به کارگیری تمامی سلاحهای موجود در زرادخانه ناتو از جمله بمبهای فسفری، توانست شهر نصیبین را از دست ۳۰۰-۲۰۰ جوان و نوجوان “یگانهای محافظت مدنی” (ی.پ.س) خارج کند.

۲. ارتش آزاد سوریه: این نیرو در گذشته بارها به مناطق تحت کنترل داعش حمله کرده و مفتضحانه شکست خورده و به داخل ترکیه عقب‌نشینی کرده است. آمریکا ۵۰۰ ملیون دلار صرف آموزش برخی از واحدهای برگزیده آن کرد اما همین نیروها پس از ورود به داخل سوریه بلافاصله از سوی جبهه النصره اسیر و خلع سلاح شدند - واقعه‌ای که نقش ‌اصلی در تصمیم اجباری آمریکا برای حمایت از ی.پ.گ در جنگ علیه داعش ایفا کرد.

۳. داعش: تنها در آخرین مورد دفاع از شهری که در تصرف داشته، یعنی در منبیج، این نیرو بیش‌ از ۷۶ روز مقاومت کرد. در جرابلس چند ساعت هم مقاومت نکرد. بر اساس برخی گزارشها (لینک در کامنت اول) اعضای داعش در جرابلس ریشهایشان را تراشیده و یا به داخل ترکیه نقل مکان کرده‌اند یا در ارتش‌ آزاد سوریه ادغام شده‌اند.

اکنون احتمالا دلایل و عوامل بمبگذاری “غازی‌عنتاب” برایتان روشنتر گشته است.