Skip to main content

جناب تورک اغلولو

جناب تورک اغلولو
Anonymous

جناب تورک اغلولو
می دانید سید و امامزاده بیش از هر جای ایران در آذربایجان وجود دارد به همین خاطر شما ترکها زبان بیگانه فارسی را رها کرده زبان خودی و قدرتمند عربی را برگزینید تا همراه عربها در صف اول رشد و پیشرفت جهان قرار بگیرید.
چون با این نیمچه زبان ترکی که بیشتر آن فارسی و عربی یا روسی و فرانسه و انگلیسی است شما امکان پیشرفت نخواهید داشت.
در همین کامنت ترکی شما بیشتر واژگان کلیدی فارسی هستند یا عربی ( زور – مجبوری – سلاح – دنیا – بس !)
شما حتی برای همین

زبان و لهجه خود ارزش قایل نیستید بسیاری از واژگان استانبولی را بکار می برید و با رسم الخط رایج درترکیه می نویسید در حالیکه آذری و استانبولی تفاوتی بسیار بیشتر از فارسی و کردی دارند. حتی سری به مغولستان می زنید و واژه غریب مغولی ( تانری ) را بجای خدا بکار می برید در حالیکه حتی در ترکیه این واژه را کسی نمی شناسد و همه الله می گویند. و این در حالیست که در تریکه شما را به ترک بودن قبول ندارید برودی بگویید من ترکم توی دهانتان می کوبند که نخیر شما آذری هستید. زرق و برق ترکیه چشمتان را گرفته بزورخود را به آنها می خواهید بچسبانید در حالیکه افغانها هم اجداد شما هستند اما بخاطر فقر و فلاکت نه تنها از آنها دروی می کنید بلکه انها را به ددیه تحقیر می بینید و از سر کینه به ایرانیها آنها را به افغانها نسبت می دهید در حالیکه اجداد خودتان هستند و شما هم قبل از مهاجرت به غرب به آذربایجان و یا ترکیه قیافه هایتان همینجوری بود همین نویسده این مقاله یا آن نویسنده دیگری که الان مطلب دارد روی سایت از نظر قیافه چه تفاوتی با یک افغانی یا ازبک دارد؟ به ایرانی که به شما فرهنگ یاد داده احترام نمی گزارید حداقل به اجداد خدود احترام بگذارید راه ترکیه را نروید که در فیلمها و سریالها همش دنبال قیافه های اروپایی با چشمهای رنگی و موهای بلوند هستند.
وضع تاجیکستان از قرقیزستان و ازبکستان که بدتر نیست همینکه نام این بیچاره ها امروز در این دنیا باقی مانده و از کشتار ترک و تتر و مغول و ازبک جان سالم بدرد برده اند خودش معجزه است