Skip to main content

1 - ترکیه قبل از کودتای واقعی

1 - ترکیه قبل از کودتای واقعی
Anonymous

1 - ترکیه قبل از کودتای واقعی یا ساختگی در منطقه کاملا منزوی شده بود. بعد از کودتا ترکیه سیاست خارجی خود را عوض کرد و با روسیه، اسرائیل، امریکا، ایران و تا حدودی سوریه روابط دوستانه را آغاز کرد و همه را بسوی خود جذب کرده است و سیاست جنگ طلبانه را تا خارج از مرزهای خود کشیده است. کردها که بسرعت بر پیروزیهای خود می افزودند و همه چیز بر وفق مراد آنها بود ناگهان به وضعیت ناگوار و سختی دچار شدند. کوردها نزدیکترین متحدان خود یعنی روسیه و امریکا را از دست میدهند. تاریخ دوباره تکرار میشود. دولتهای بزرگ از کوردها بعنوان ابزار بر علیه داعش استفاده کردند و حالا که داعش به موضع ضعف و دفاعی افتاده است ، دیگر کردها تاریخ مصرف شان به اتمام رسیده است. کوردها در شرایط سختی قرار گرفتند. آنها مجبورند با ایران، سوریه، ترکیه، داعش برای کسب حقوق ملی و انسانی خود بجنگند. کوردها باید بیشتر بخود متکی شوند ولی

کوردها در میان خود هم تضاد و دشمنی دارند. حزب دمکرات کردستان و بارزانی که تاریخا به منافع فردی رهبران و حزبی تلاش کرده است همچنان دشمن کردهاست. بارزانی بخاطر منافع حزبی پشت به منافع ملی کردستان کرده و به آلت دست ترکیه تبدیل شده است و مشکلات زیادی را به کوردها درشمال - جنوب - غرب و شرق کردستان ایجاد کرده است.
2- ترکیه به جرابلس حمله نکرده و جرابلس را با جنگ و گریز اشغال نکرده است. داعش برادر کوچک ترکیه جرابلس را دو دستی تقدیم ترکیه کرد و یک گلوله هم در جرابلس شلیک نشده است. ترکیه جرابلس را از داعش تحویل گرفت تا کردها جرابلس را هم با جنگ به کنترل خود درنیاورند. داعش - احزاب فاشیست اسلامی و ترکیه فاشیست همچنان متحد و دوست یکدیگرند. تمامی تلاشهای ترکیه این است که کردها را در سوریه شکست دهد تا بدین وسیله شرایط نابودی کردها در ترکیه را آماده سازد.
3 - در صف بندیهای جدید منطقه ایران نقش فعال بعهده گرفته است. ایران پایگاه هوایی همدان را در اختیار جنگنده های روسیه داده است. این مسئله باعث خواهد شد غرب و امریکا نتوانند ایران را هدف قرار دهند و ایران را به سوریه یا افغانستان تبدیل کنند. ایران با امتیاز دادن به روسیه و تقویت نقش روسیه در ایران و منطقه به امنیت و عمر فاشیسم اسلامی در ایران افزود. این وضعیت به ضرر ملل تحت ستم در ایران و استقلال طلبان تورک و کورد و عرب و غیره در ایران است.