Skip to main content

لوایی تاریخ ترکها را در این

لوایی تاریخ ترکها را در این
Anonymous

لوایی تاریخ ترکها را در این چند جمله خلاصه کرده:
استانبول مثل تبريز اندوه شرقى من است...چگونه مى توان اين زيباروى را كه از چنگ غرب ربوده شده ترك كرد؟ استانبول براى تركها حس فاتح بودن و غلبه كردن مى دهد. پا به استانبول كه مى نهى يك پا فاتح سلطان محمد مى شوى. حسى لبريز از جهانگشايى و گشايش!
استانبول را از غرب ربوده اند ، تبریز و آذربایجان و اران و قفقاز و سمرقند و بخارا و مرو و خوارزم و ابیورد و نسا را از ایرانیان
همان زمان که ترکمنهای عثمانی استنبول را فتح کردند ترکمنهای قزلباش هم آذربایجان را به اشغال خود درآوردند و بازماندگان آن اشغالگران که دستشان از شمشیر کوتاه است داد و فریاد می کنند و منش قزلباشی را به فعالیتهای مدنی و رسانه ای آورده اند.
می دانید یک چهارم جمعیت ترکیه ، ترکها و کردهای علوی هستند پل سوم استانبول روی تنگه بسفر را بنام همین سلطان یاووز نامگذاری کرده ا ند که تعداد

از علویها و شیعیان آسیای صغیر ( ترک و کرد و ایرانی) و خصوصا مردم آذربایجان را قتل عام کرد علویهای ترکیه به این نام گزاری اعتراض کرده اند و بر ضد آن تظاهرات نموده امام این مثلا آذربایجانیه ایران که بارها توسط همین سلطان و دیگر سلاطین عثمانی قتل عام شده عین خیالشان نیست و حتی به قاتل پدرانشان افتخار هم می کنند!
پیراهن قرمزش در کنار رنگ خونین پرچم ترکیه مرا یاد این شعر می اندازد که " نه هر که سر تراشد قلندری داند" تورا به ترک بودن قبول ندارند ترک بازیهای شما در ایران است.