Skip to main content

جناب تورک اوغلی سلام؛

جناب تورک اوغلی سلام؛
بهنام چنگائی

جناب تورک اوغلی سلام؛

نوشته اید:

روس های کمونیست هم به خامنه ای یاری نخواهند رساند! اصولا کمونیستها به کسی یاری نخواهند رساند! کمونیسم محکوم به شکست است.

اینکه کمونیسم محکوم به شکست است و یا به کسی کمک و یاری نخواهد رساند! خوب دوست گرامی این یک دیدگاه است و قابل احترام و می تواند یک سوژه جدی باشد برای یک دیالوگ دوستانه و سازنده؛ البته مشروط به اینکه شما نظر خود را پیرامون علل شکست خوردن و یا عدم تمایل یاری رساندن کمونیسم را برایمان ترسیم و روشن کنید. تا که با هم به چرائی درستی و یا نادرستی این نقد شما بپردازیم.

اما "قادان آلیم منه ده گینه" بمن بگو از کی تا بحال پوتین و حکومت اش کمونیستی بوده است؟

پرسش! اگر دیدگاه های کمونیستی و خود ساختار کمونیسم به مفهوم اِعمال اراده ی اجتماعی بر توان سیاسی و اقتصادی و...بسود منافع برابر و همبستگی انسانی باشد که هست! کجای این روش بد است؟

اگر اصول، دیدگاه ها و مرام نامه های "نوع انسانی" کمونیستی، بیرون از کیش شخصیت و قلدری های پیشین سران احزاب کمونیست باشد و بیش و پیش از همه به یاری رنجبران و کارگران و زحمتکشان در تشکل های مستقل خودشان، و با اقتدار تمام برنامه ریزی شده و به خودمدیریتی آنها به پیش برده شود کجای این شیوه ی ایده آل و مردمی اشکال دارد؟

اگر درآمد کار و تولید کارگران و سود ناشی از آنها مستقیما توسط خود نیروهای کار کنترل و هدایت شود و ارزش افزوده ی تولید از سوی سرمایه سالاران انگل و مفتخور دزدیده نشود و برای زندگی بهتر و شیرین تر به جیب خود کارمزدان و خانواده های آنها رود و... بیشتر؛ آخر این راهکار "کارگرپناه" چه اشکالی دارد؟

(( البته و صدالبته اگر چنین امکان اِعمال اراده ی مستقیم و مستقل کارگری و مردمی در چنان نظام هائی پیشین و در آینده ی فردا ممکن و متصور باشد! اینگونه ایده آل های براستی انسانی ایکه، تضاد انسان با انسان و کارمولی را می تواند از میان ببرد چه اشکالی دارد؟
به باور من سزاوار و شایسته است که هر انسان آزاده و کارمزد (یدی ـ فکری) برای زندگی، آینده و دنیائی دیگر و بهتر، در بوجودآوردن چنین ابزارهای سیاسی و اهرم های یاری رسانی اقتصادی (( بی نیاز از دریافت شیرینی و شلاق)) تلاش خستگی ناپذیر و امیدوارانه کند. حتی اگر دسترسی به این چشم اندارها و دست آویزهای شریف و انسانی در زمان زندگی ما میسر نشوند.
تندرست باشید