Skip to main content

شما مرا کمونیست نامیدید. من

شما مرا کمونیست نامیدید. من
Anonymous

شما مرا کمونیست نامیدید. من نه کمونیست هستم نه ناسیونالیست و نه بانترکیست و نه مسلمان هستم ، دشمن آنها هم نیستم . من بعنوان یک سوسیال دمکرات میانه رو تنها اشکالات شما و ضعف خط فکری شما و بقیه را بیان میکنم. خواستم کمکی به شما بکنم اما مثل اینکه شما خودتان را اقلاطون میدانید و از سیاست و خطی که دارید خیلی خیلی راضی هستید. باور بفرمائید من مخالفت با ناسیونالیسم و کمونیسم ندارم و یا تعصب به هیچ ایدئولوژی ندارم. به نظرم هر شرایطی به سیاست و برنامه خاصی احتیاج دارد. نمی توان سیاست لنین، مائو یا مارکس را در هر شرایطی مثل آچار فرانسه بکار برد. نمی شدود چند جمله به اصطلاح کمونیستی ازبر یا حفظ کرد و همیشه طوطی وار مثل آیه های قرآن آنها را بیان کرد
بیایید اندکی بخود بیاییم و بجای بازی با افکار این و آن خودمان فکر کنیم. سنت شیعکری را که فرد شیعه همیشه به مجتهد احتیاج دارد کنار بزنیم.

آذربایجان را نابود میکنند اما شما با کلمات بورژوا و برولتر بازی می کنید . بیاییم روشنفکر بازی سنتی را کنار بزنیم. نمی کویم کمونیست نباشید، باشید اما همیشه مقلد این و آن نباشید و با مغز خودتان فکر کنید. در هر فکری میخواهید باشید اما به ملت خودتان بچسبید و بهترینها را برای مردم آن بخواهید. ملت با شما خواهد بود در صورتی که سیاست و برنامه شما درست باشد و مبارزه مردم را بسوی موفقیت ببرد. معیار موفقیت سیاست شما مردم هستند. چند نفر در کنار شما جمع شدند؟ چند نفر را زیر پرچم سرختان جمع کردید؟ چند محفل چپ و کمونیستی در آذربایجان دارید؟ بعد از دهها سال فعالیت چند سندیکا زیر رهبری شما کمونیستها هستند؟ چند تشکیات حول برنامه سیاسی شما در آذربایجان جمع شدند؟ چند نفر کادر کمونیست در آذربایجان ئارید؟ شما کمونیستها چند روزنامه، چند وبساید، چند رادیو و چند تلویزیون در آذربایجان دارید؟ اصلا برای چه چیزی از آذربایجان صحبت می کنید و در حرف فقط و فقط ستم ملی را محکوم می کنید؟ محکوم نکنید چه میشود؟
میخواهم این را برسانم که با نوشتن دو مقاله یا دو کامنت در دفاع از رفع ستم ملی مبارزه نیست. شاید برای یک آدم عادی و تازه سیاسی شده و یا هوادار جنبش کافی باشد اما کسانی که کمونیست هستند و کاری جز انتقاد و قور قور کردن ندارند عیب است. بابا جان بس است. من شخصا از کسی حرف می شنوم که بدانم اهل عمل است و در مبارزه علاوه بر نوشتن و انتقاد کردن تشکیلات و سازمان و حزب درست میکند و برای آذربایجان سیاست درست و برنامه درست اتخاذ میکند. کجاست کمونیستها؟ شما کجائید؟ تشکیلات کمونیستی شما کجاست؟ برنامه شما برای آینده آذربایجان چیست؟ اکر دارید من نوکر شما هستم و هوادار و عضو شما میشوم و شما را به ناسیونالیستها ترجیح میدهم ولی اکر ندارید آقا جان سر جای خود بنشینید. هر کس حرف حساب داشته باشد و حزب و برنامه دمکراتیک داشته باشد نه نتنها من بلکه همه بسوی او یا ناسیونالیستها میرویم تا ملت فارس ما تورکها را نابود نکنند.
شما باید انتخاب خود را بکنید. از سیاست نه سیغ بسوزد نه کباب برای آذربایجان نان آب در نمی آید. من بخاطر آذربایجان حاضرم علیرغم میل خودم اصلاح طلب آذربایجانی یا ناسیونالیست افراطی باشم تا کمونیست. چرا؟ چون آنها دستاوردی به آذربایجان دارند ولی شما هیچ چیزی ندارید. من امیدوارم کمونیستها هم مثل جریانات دیگر فعال باشند و جایگاهی در آذربایجان برای خود دست و پا کنند. در عیر اینصورت شما وجود خارجی ندارید و اعتراض و انتقاد و قور قور هم بجایی نمی رسد و دیگران حرف اول و آخر را خواهند زد . چون سیاست، برنامه و تشکیلات دارند و در جلو مبارزه مردم هستند و مردم را هدایت میکنند. من سوسیال دمکرات هستم و همین انتقادات را به آنها هم تذکر می دهم . ولی وضع سوسیال دمکراتهای آذربایجان بهتر از کمونیستها است. لطفا اندیشه های کهنه روسی را فراموش کنید و بیایید میدان مبارزه عملی.