Skip to main content

جناب آقای اقبالی گرامی. درود

جناب آقای اقبالی گرامی. درود
ناصر کرمی

جناب آقای اقبالی گرامی. درود بر شما،
بحث قومی و قبیله ای بطور کلی با افکار و جهان بینی من در تضاد کامل است و ناخواسته و به اجبار به این بحث کشیده شده ام آنهم بیشتر از زاویهء تاریخی و مردم شناسی در ایران.
امری طبیعی است و همانطور که شما هم اشاره کرده اید، "فراکسیون ایران" که آنرا میشود "ملّت ایران" و یا سقفی که همه تیره های ایرانی و سایر اقوام دیگر را در بر میگیرد، آلترناتیو بدون هر گونه چون و چرا، همهء فراکسیونها و شاخ و برگهای مردم پراکنده در ایران از هر قوم و تبار است.
که متأسفانه افکار فئودالیته و قومو قبیله گرایی تُرک آذری این اصل را به دلایل بدون پشتوانه و متضاد با دوران تکاملی و با بی توجهی به پروسهء طی شده در چندین قرن و با چشم پوشی از آمیختگی و پیوستگی مردمان مختلف در ایران نپذیرفته و نمیخواهد بپذیرد.

بحث فراکسیون 100 نفری تُرک زبانان در مجلس شورای اسلامی( به قول شما ملاخانه) خیلی وسیعتر و دامنه تر از آن است که بشود بسادگی از آن گذشت، این فراکسیون تُرک تباری شاخه ای از یک گفتمان فراگیر پان ترکیسم و پان اسلامیسم و نئوعثمانیسم است که حداقل از سال 2000 میلادی از سوی ترکیه و علی خامنه ای برنامه ریزی شده است.

طبق اطلاعات دریافتی اخبار ایجاد این فراکسیون 100 نفری تُرک تباری در رسانه های گروهی بزرگ و کوچک ترکیه مطرح شده و آنرا یک پیروزی بزرگ بسود پان ترکیسم محسوب میکنند. و تعداد تُرک تباران در ایران را چهل میلیون اعلام کرده است
حتمأ اطلاع دارید که حکومت اسلام گرای ترکیه نقشهء سیاسی دوران عثمانی را بر روی میز گذاشته و در صدد تسخیر مجدد آن جغرافیا میباشد. ارتش ترکیه خود سر و بدون اینکه از جایی دعوت شده باشد به موصل حمله کرد، اردوغان ادعا میکند که موصل و کرکوک و سایر شهرهایی از عراق و سوریه و حتّی یونان را میخواهد باز پس گیرد، با این برداشت، ایرانی که به قول خودشان چهل میلیون تُرک تبار دارد، برای ترکیه جغرافیایی تسخیر شده است.
مردم تُرک تبار در منطقه و در خاورمیانه و در ایران استخوانهای چندی هزار سالهء ایرانیان و مردمان دیگر را در می آورند و تاریخ آنها را انکار میکنند و بجای آن استخوانهای مُردگان چندی پیش خود را میگذارند تا سند مالکیّت سرزمین های آنها را تسخیر کنند، و تاریخ آنها را هم بنام خود می نویسند

چندی پیش اردوغان گفت: که استخوانهای گذشتگان ما (تُرک تباران) در موصل و کرکوک و در عراق، و سوریه و در جاهای دیگر خاورمیانه است، منظور از این ادعا تسخیر سرزمینهای نامبرده است،

کوتاه سخن: برنامهء فراکسیون تُرکزبانان در راستای همین سیاست نئوعثمانیسم حکومت ترکیه است که باید بشدت با آن برخورد کرد. ایران ما چه ربطی دارد به ترکیه و به نئو عثمانیسم، کسی که در ایران هست باید مطابق با قوانین و تاریخ و نیارمندیهای عمومی ایران خود را هماهنگ کند نه با بیگانگان.
خوشبختانه سیاست نئوعثمانیسم و پان ترکیسم در رابطه با دستگیری رهبران حزب طرفدار کُردها در ترکیه، از هر سو مورد هجوم قرار گرفته است و همانطور که اطلاع دارید اخبار درجهء یک رسانه های گروهی آلمان و یک از بحث ها و موارد داغ انتخاباتی در سیستم پارلمانی آلمان است. پاسخ بقیه کامنت شما را در کامنت بعدی خواهم داد. سپاس