Skip to main content

کاربر گرامی،.....همدانی...در

کاربر گرامی،.....همدانی...در
ناصر کرمی

کاربر گرامی،.....همدانی...در یک فضای دمکراتیک بیان نظرات و دیدگاههایی مانند برداشت و دیدگاه شما امری معمول است و سپاس که در بحث شرکت کردید. امّا بنای تحقیق و پژوهشگری و ارزیابی شما از مطالب "شهید پروری و تعداد شهدای" هر منطقه و دیار است که این روش سیاست نظام جمهوری اسلامی است که هر کسی بسیجی و سپاه پاسدار، سخن چین و اطلاعاتی و خانوادهء شهید باشد، دیگر خودی است و از همهء حقوق ویژه برخوردار است و دیگران در رده های دیگر قرار میگبرد و یا حرفی برای گفتن ندارند. و صاحب خانه و مال و قطعه زمین، سرزمین دیگران میشوند

ارزیابی دیگر شما این است که هر کس شهری و شهر نشین است، فارسی و یا پارسی است و دیگران عشایر، ایلیاتی، و حاشیه نشین و بی هویّت و خارج از مرزها به ایران مهاجرت کرده است. این دیدگاه دقیقأ متضاد و خلاف اصول و فاکتورهای علمی مردم شناسی و باستانشناسی است.
شاخص های بر شمرده و مورد نظر شما در عرصه های تاریخی مستند و جامعه شناسی و شهر و تمدن سازی و در تئوریهای دمکراسی و مطابق با منابع حقوقی امروز بی اعتبار است.
لذا کامنت شما پاسخی نداشت، ولی آن امری که باعث شد پاسخی کوتاه دهم این است که شما در کامنت خود اشاره کرده اید که من "مردم سیستان و بلوچستان را آدم حساب نمیکنم" سئوال من این هست که این ادعا را از کجا نتیجه گرفته اید، کجا من به هم میهنان سیستانی و یا بلوچی بی احترامی و یا توهینی کرده ام ؟
جنگ ایران و عراق را هم بر اساس تئوریهای روشنفکران دینی ایران مرکزی و سایر شهرهای مذهبی خمینی فرزند رشید اصفهان و قم به راه انداخت و مردم زاگرس نشین در برپایی آن سهمی نداشتند، و سراسر کشور بنا به تعداد و درصد جمعیّت خود در این جنگ شرکت داشتند و تلفات دادند.،
از این گذشته نیروی هوایی عراق را پایگاه هوایی شکاری بوشهر، به فرماندهی یکی از این همین زاگرس نشینان جنوبی در همان سه تا 7 روز اوّل جنگ در حملات گروهی و شبانه روزی پیاپی در هم کوبید که در روند این جنگ نقش تعیین کننده ای را داشت، و در نهایت جان خود را در راه میهن فدا کرد که یاد و خاطراتش در وجود ما تا همیشه زنده است.
شما بفرمایید که این مردم عشایر و ایلات زاگرس نشینان ادر زچه زمانی و از کدام سمت و سو و از کدام جغرافیا و کشورهای امروزی در خاورمیانه اسیای میانه به ایران مهاجرت کرده اند ؟
طبق اصول شهر سازی هر شهری ساخته و پرداختهء مردمان اطراف آن است استان اصفهان به مردمان بختیاری و مردمان زاگرس نشین تعلق داشته و دارد. لهجهء کشیدهء اصفهانی بر اساس گویش فارسی میانه بختیاری است.
مردم بختیاری برای نجات انقلاب مشروطء 2 اوّل اصفهان طرفدار قاجار را سر جایش نشاندند و بعد تهران را فتح کردند، این را شما غارت و چپاول می نامید.
خراسان و مشهد بجای تجلیل از فردوسی بزرگ و زیارت آرامگاه او، قبر هارون الرشید را عبادت میکنند و جاروگر آن هستند، تهران مرکز فساد و رانت خواری و ترویج فرهنگ و تمدن ضد ایرانی است. تنها دست آورد ایران مرکزی شیعه گری و فرهنگ اسلامی است، این مردمان هویّت ایرانی خود را از دست داده اند. و فرمانبران و خدمتگزاران عرب و تُرک بوده و هستند.