Skip to main content

با درود فراوان بخدمت آقای

با درود فراوان بخدمت آقای
Anonymous

با درود فراوان بخدمت آقای توکلی ، باید بگویم هیچ نوشته ایی را به این اندازه با دقت نخوانده ام همانطور که انتظار می رفت با تمام ظرافت همه جانبه این موضوع بررسی شده است واحساس مسئولیتان نیز در این آنالیز خیلی واضح ومعلوم هست.
که جای سپاس و تقدیر دارد. و اما

و اما همانطور که می دانید هر ملتی احتیاج به اسطوره ها و افسانه ها دارند.ملت فارس هم غیر از این نیست.ما آذربایجانیها واقعی نبودن همچنین اسطوره را بود حساب می کنیم و آرزو داریم ، ملت فارس که قسمتی ار پتانسیل ایران و هم سرنوشت ما هستند از این اسطوره مدد گرفته و خود را قوی و خوب حس کنند، و در ایفای رل سازنده برای ایران و برای منطقه یک نیروی پیشاهنگ باشند.
اما ما می دانیم این پروژۀ کوروش یک پروژۀ ساختگی بیرونیست.بلکه همه می دانند غربیها برای مقابله با پتانسیل تخریبی اسلام افراطی دست به ساخت پروژه های مختلف زده و می زنند.
در ترکیه برای رام کردن و از محتوا خالی کردن اسلام سنی فتح اله گولن را تا عمق جامعه نفوذ می دهند تا بدین وسیله اسلام بی بخار یا اسلام ملایم را در ترکیه راه آندازی بکنند.
در پاکستان ایجاد فرقۀ صلح طلب احمدی را حمایت می کنند.
در ایران نیز غیر از این نیست هم زمان شاه وهم آلان در برابر شیعۀ ضد اسرائیل پروژه های جور به جور راه اندازی و مادی و معنوی حمایت می شوند. حتی تندیسی برای کوروش هم در امریکا در این ردیف در این مقام جا می گیرد.
ما آذربایجانیها این ترفندها وکلکها را خوب می شناسیم ، اما چه بشود که ! ما این داستان ساخته گی را اگر بفارسها کمک کند بعنوان اصل قبول داریم.آرزو می کنیم که کوروش افسانه ای در ایران منادی حقوق بشر و آزادی و طرفدار رفرم ،اصلاح باشد. فارسها نیز با باور به این اسطوره حقوق دیگر ملل در ایران قبول کرده و برای همزیستی مسالمت آمیز تلاش بیشتری را انجام دهند.
و روشنفکران فارس نیز از کوروش افسانۀ یاد بگیرند همانیست باشند به مللی که در کنار آنها زندگی می کنند با دید انسان برابر نگاه کنند .
ما آذربایجانیها از داشتنن های فارسها و سایر ملتهای همسایه خیلی خوشحال هستیم.اگر این ادعا حقوق بشری راست باشد به ما هم فوائدی دارد.
اما حقیقت این است هیچ آثاری از همچنین شخص در هیچ جا ایران یا در هیچ جای دنیا وجود ندارد اگر آثار معتبر کلاسیک فارس را در نظر بگیریم از خیلی از اسطوره ها مانند منضور حلاج، انوشیروان عادل ، اسکندر مقدونی و.......یادی شده است اما از همچنین شخص معروف اثری یا نامی نیست که نیست .