Skip to main content

به دیرنج مین ائللی

به دیرنج مین ائللی
بهمن موحدی(بامدادان)

به دیرنج مین ائللی
شما با چه جرأتی برای ملت بزرگ ایران تعیین تکلیف می کنید و می گویید که نباید فردوسی، شاعر ملی ایران نامیده شود و آرش کمانگیر، قهرمان ملی ایران نباشد! لابد از دید شما، ملت ایران باید چنگیز و تیمور و خلخالی و ملاحسنی را به عنوان قهرمان ملی خود انتخاب کند! شما تجزیه طلبان پانترک ، پایتان را از گلیم خود خیلی دراز کرده اید و خیلی رویتان زیاد شده است، اینرا در مغز خود فرو کنید که پس از سرنگونی رژیم جنایتکار وچپاولگر آخوندی، ایران، تجزیه نخواهد شد و شما نیز هیچ کاری نمی توانید بکنید و باید شاهد نصب مجسمه های بزرگ فردوسی و آرش کمانگیر در تمام میادین شهرهای آذربایجان باشید. ما مثل این آخوندهای ضد ایرانی با شما مدارا نخواهیم کرد و شما را سربراه و درست خواهیم کرد.
این تجزیه طلبان پانترک ، مردم ایران را تهدید می کنند و می گویند تمامیت سرزمینی کشور را به خطر می اندازند و ایران را

تجزیه می کنند؛ این تجزیه طلبان پانترک باید بدانند که اینگونه نخواهد شد و مردم ایران از تمامی اقوام متشکله ی آن، چنان بلایی بر سر این پانترکها می آورند که این خائنین مجبور خواهند شد که تا آنکارا و باکو بدوند.
مردم ایران از ترک آذری ، فارس ، کرد ، بلوچ ، لر، گیلک و مازندرانی و.... زبان ملی فارسی را نه از سر اجبار بلکه از سر عشق و علاقه به تمامیت ارضی ایران و وحدت و وفاق آن برگزیدند. همان گونه که هنرمند و انقلابی بزرگ زنده یاد دکترغلامحسین ساعدی تبریزی می گوید :
«" زبان فارسی ، ستون فقراتِ ملت بزرگِ ایران است.
من می خواهم بارش بیاورم.
هرچه که از بین برود، این زبان باید بماند."»