Skip to main content

برخی همزبانان فارسی ما دهها

برخی همزبانان فارسی ما دهها
Anonymous

برخی همزبانان فارسی ما دهها سال سعی کرده اند ثابت کنند مردم ترک زبان اذربایجان ایارنی و ارایی اصیل هستند و در کل بومی ایارن. این هم وطنان گرامی علی یار هم می گیود ازری هیا تورک زبان بومی ایارن هستند و بلکه از انجا به سومر مهاجرت کرده تمدن سومر بوجود اوردند. چون به هر حال حدود 8 هزار سال پیش سومری اونجا بنودن و اونجا اب بود ولی ازربایجان بلندی و بیرون زا اب.
پس سوال اینه که چرا فقط تورک ها به سومر رفتند و پس حتما به جاهای یدگر فتن از جلمه تمدن مرو و جیرفت و شهر سوخته/ چه فرقی می کند بلاخره ثابت شد نیاکان ما بومی اینجا بوده و بهز بان تورکی سخن می گفتند. با مهجرت اراییهای ژرمن از اروپا زبانش بر ما تحمیل شد و ما نوادگان سومری ها افارسی زان شدیم و البته برخی می گیوند زبان ما را افغانی هیا چشم بادامی از هزاره جات تغییر داند و البته ژنمان کمی افغانی هم هست و البته سیدهایمان هم زن عرب دارند

من که شمکلی ندارم نیاکانم سومری تورک زبان بوده باشدذ. البته من نزاد ناخالص هست یک چند هم از افغانی و عرب هم نقش داشتند. چون پدرمان ترسو بودند و فلنگ برقرار ترجیح دادند خالد ابن ولید مادرمان اعلی یمان جفت گیری کرد ژن عرب وارد ما کرد و بعد چنگیز و تیمور تاتارها هم چند بار با مادر اعلی مامن جفت گیر یکرد و مقادیر یمتنابهی زن مغول داریم ولی نمیدانم چرا بیتشر شبیه عرب ها و ازری ها شده قیافه و این دماغ دراز یادگار کیست؟