Skip to main content

آمریکا مانند هر امپراتوری

آمریکا مانند هر امپراتوری
peerooz

آمریکا مانند هر امپراتوری دیگری در پی تسلط بر دنیاست و از مدتها پیش سنگر سرمایه داری جهان هم گردیده است. دستورات کلی از مقامات بالا میرسد و بقیه مجری این دستورات میباشند با وجود این, رئیس جمهور تا حدودی قادر به اجرای تمایلات خویش است مانند عدم تمایل اوباما به دخالت بیشتر در سوریه و برقراری روابط با کوبا و یا موضوع هسته ای ایران که با وجود مخالفت شدید اسرائیل و طرفداران پر نفوذ آن, خواست خود را اجرا کرد.

تفاوت ترامپ با تمام روسای جمهوری قبلی اینست که ایشان اولین رئیس جمهوری ست که سابقه هیچگونه فعالیت سیاسی و تجربه حکومتی نداشته و تنها با تحریک احساسات مردم و نفرت آنها از دستگاه فاسد حاکمه و اکثرا به خرج خود به این مقام رسیده و فاقد هرگونه نقشه و طرح عملی برای اداره مملکت است. خود پرستی شدید او اغلب مانع از اطاعت کامل از دستورات خواهد شد و کسی نمیداند که در موارد گوناگون چگونه عمل خواهد

کرد و به هیچ وجه قابل پیش بینی نیست.

بزرگترین دست آورد ترامپ که برای ابد در تاریخ ثبت خواهد شد تخریب دو خانواده بسیار متنفذ و فاسد بوش و کلینتون با دست تنهاست و چنین پدیده ای تا کنون هرگز در تاریخ سابقه نداشته است. پیش بینی اینکه ترامپ در خاورمیانه چه خواهد کرد مشکل و از گفته مشاوران بر میاید که آمریکا در صدد جلب ترکیه و دور کردن آن از روسیه میباشد..