Skip to main content

مقالاتِ چپ نماهایی مثل جداری

مقالاتِ چپ نماهایی مثل جداری
بهمن موحدی(بامدادان)

مقالاتِ چپ نماهایی مثل جداری باعث می شود که جنبش پرافتخار چپ ایران ضربه بخورد و بدنام شود. افکار آقای حسن جداری هیچ پیوندی با کمونیسم و سوسیالیسم و چپ گرائی ندارد. همین نوشته های امثال جداری ها که به معنای واقعی کلمه چپ نما می باشند باعث شده است که بسیاری از افراد فکر کنند که کمونیستها و کارگران اساساً وطن ندارند و خائن و تجزیه طلب و ایران ستیز می باشند!!! کمونیستهای ایرانی، عاشق میهن خود می باشند و به هیچ وجه خواهان تجزیه و تکه وپاره شدن ایران نیستند، اکثر کمونیستهای ایرانی ، خواهان خودگردانی خلقها در چارچوب ایران می باشند.
اینکه بعضی از افراد چپ نما می گویند که کمونیستها و کارگران "وطن ندارند" یک انحراف به راست و در هر شرایطی توجیحه امپریالیستها برای تجاوز به کشورهاست.
وطن یا میهن یعنی یک محیط سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی معین که نیرومندترین عامل در مبارزۀ طبقاتی کارگران است و کارگران

نمی توانند نسبت به آن و سرنوشتش بی تفاوت باشند. کسی که عشق به میهنش دارد ،(نه عشق به گاوصندوق پول و غارت ثروت میهن و خیانت به منافع زحمتکشان) میهن دوست است . چنین میهن دوستی انترناسیونالیست نیز می باشد. کسی که وطن خود را دوست ندارد نمی تواند وطن کارگران دیگر کشورها را دوست داشته باشد و در نتیجه نمی تواند انترناسیونالیست باشد. عده ای چپ نما بجای میهن دوستی و انترناسیونالیسم پرولتری به "جهان وطنیسم" و خیانت ملی در غلتیده اند. این مزدوران چپ نما نوکر امپریالیسم آمریکا و دیگر امپریالیستها هستند و نمی خواهند سر در بدن میهن ما ایران باشد.
مارکس و انگلس در مانیفست بدرستی اشاره کرده اند که :«"مبارزه پرولتاریا بر ضد بورژوازی در آغاز ، اگر از لحاظ معنی و مضمون ملی نباشد از لحاظ شکل و صورت ملی است. پرولتاریای هر کشوری طبیعتاً در ابتدای امر باید کار را با بورژوازی کشور خود یکسره نماید"» به این اعتبار مبارزۀ پرولتاریا اگر چه در مضمون انترناسیونالیستی است اما در شکل ملی و کنکرت است و باید ابتدا تکلیفش را با بورژوازی خودی یکسره کند. مارکس و انگلس در سالهای بعد از انتشار مانیفست بارها از مبارزۀ میهن دوستان ایرلندی در دفاع از وطنشان در مقابل انگلیس دفاع کردند ، همینطور از میهن دوستی مبارزان لهستانی. همۀ اینها خط بطلانی بر نظریۀ انحرافی «"کمونیستها و کارگران وطن ندارند"» می باشد.
آقای حسن جداری ! کمونیستها و سوسیالیستها و چپ گرایان ایرانی "وطن" دارند و به وطن خود عشق می ورزند و حاضر نیستند که وطنشان تکه وپاره شود.