Skip to main content

آقای ایئلیار فرض من اینست که

آقای ایئلیار فرض من اینست که
Anonymous

آقای ایئلیار فرض من اینست که شما خودجوش و از سر دغدغه های قومیت خواهی تورک زبانان بویزه ادربایجان/ازربایجان (جنوبی) دارید کار می کیند ولی ماهیت و مصادیق کار شا توفیری با دیگر پان از اریاگرایها تا تورک-کورد-عرب گراها ندارد.
روش کار همه این پان ها/نژادگراهای قومی-ناسیونالیزم قومی، عقبه تراشی تاریخی، القا یا اثبات وجود ملیت های حدا در یک کشور مثلا ایران امروز است. هدف غایی انها ایجاد حس جداپیندار یو نابود کردن هر انچه بتواند به عنوان چشب نامرئی فرهنگی و عرق ملی واحد در محدود جغرافیای کشور موجود (ایران) باشد.
شیوه های متنوع و پیچیده است.
یک فرق مهم بین ایران گراها (ایارنیست ها) و اینان با پان ایرانی یا پان اریایی فرق دارند. پان ایرانی/پان ارایی به شدت انگاره نژادپرستان دارند انها ایران از بدو پیدایش بشریت یا دست کم تاریخ 12 هزارساله اخیر محل نژادراییا می دانند! این حرف مثل حرف پان تورک ها

و پان کورد و پان عرب است. پان کوردها یک اسم توی الواح بابلی یافتند ببه نام کوردوخ و انرا دلیلی دیرینیگ ملت کورد در غرب ایران و هلال سبز می دانند! پان عرب میسانی حوزه دلتای فرات دلیل حق ملیت عرب اهوازی بر خوزستان میدانند. گلیکی پان چند کلمه متفاوت از فارسی را دلیل ملیت گیلکی! به همین طرق بقیه. در حالی توضیح اینها ساده است. اگر منصف وباشید و غرض پان گرایی نداشته باشیم.. دروغ ها و جعلیات پان کوردیسم ضربات بدی به ملیت ایرانی میزند از دروغ زبان مادی و اترابتش به کوردی و اعلام امپراوری ماد بعنوان مبنای تاریخ کوردی! جعلیات پان کوردی ویران کننده است کوردی نام رمه داران از قرن دهم میلادی بوده شامل عرب و ترکمن هم میشده بر نام چندین قوم قدیمیتر!
سومری و عیلامی و اشوری ها و بابلیان و ارامی ها از قدم ترنی تمدنها داشتند خطوط تجاری و اینکه هخامنشیان خط میخی و زبان سومری تا قرنها بعد از زبان ها وادار یخود قرار دادند. وجود اقوام مختلف و امر مهاجرت و تجارت باعث انتقال لغات به اقام دیگر می شود. هیچ شکی نیست برای ژرمن ها غرابت چندانی با ایرانیان ندارند ولی شباهت زبانی شگفت انگیزی دارند.. این دلیل مهاجرت نیاکان زرمن به ایارن و با برعکس بوده است. ولی اینها هیچ ربطی ندارد امروزه مردم ایران هم نزاد با زرمن ها بدانی.
ایرانیست ها یا بهتر بگویم ملی گریان ایرانی که دنبال ایران بزرگ هخانش و کشورگشایی نیستند و بلکه می خواهند همین کشور موجود حفظ شده تحت یک نظام لیبرال دمکراسی، بر تاریخ و فرهنگ مشترک تاکید میکنند و نقش ارتباطی و همبستگی ساز زبان فارسی بدون انکه قصد سرکوب و انکار هویت های قومی زبانی داشته بانشد. ولی متاسقفانه پان این کار وحد گراینه و ملت خواهانه ایارن گرایان به پان فارسی و پان ایرانی و پان ارایی و فاشیسم تفسیر میکنند! ملی گرایی ایارنی همه اتباع ایران ایارنی می داند چه عربی زبان و چه فارسی زبان، فرقی ندارد و انها همگی حقو برابر دارند.
اینکه تاکید می شود ایارنیان دست کم در این هزارسال اخیر بخصو زا دوران صفویه و بالاخص از دوران قاجار یک کشور مشخص دارند به قدر کافی دلیل ادامه این شکور هست. ما ایران گراها دمکراسی نیازی نمی بینیم همه مردم ایران یک نزاد و یک زبان و یک قومیت بدانیم! ملاک ملیت ایرانی شناسنامه ایرانی و تابعیت ایرانی و قانون اساسی دموکراتیک اینده است و این فرق اصلی ما با شما قوم گراین است شما می خواهید ایران تکه تکه فرض شود و ما می گوییم نیازی نیست و بلکه مضر است. خودگرانی و در شهرستانها و داشتن پارلمان شهرستانی و حکومت غیرمتمرکز هرچ ه اسمش باشد فدرالیسم و یا هرچی مشکلی ندار ولی این کارهای شما مضر است. مضر بر حرکت دمکراسی خواهی ایران. ربط دادن مردم تورک زبان ازربایجان که شواهد مشخصی است که ارتباط مستقیم با سومری ندارند و التصاقی زبانی مردمان مختلفی هستند که که جز شاخه التائیک نیستند و حتی هنواروپایی زبان التصاقی زبان هم داریم. این سبک زبان شناختی تفرقه دافکنانه است. هی دنبال ثابت کردن باشدی فلان قوم با قوم ایرانی جدا هستند و رنگ و ریشه جدایی دانرد مصداق بارز است. هرچند بارها اینها گفته و امثال شما لجوجانه بی توحهی میکنید بایست شک کرد در ماهیت کار شما. دیگر به سختی باور کرد شما ادم مردم خواهی باشدی . شک بیشتر اینست شما متامریت ضد ایرانی داردی تا ایران هم مثل سوریه شود
شما یک زهتابی دیگرید
البته من دلخوشی از اکثر مردم ایران امروز ندارم(منظورم همه اقوام است و نه فارسی زبان) مردمی عقب مانده از نظر فرهنگی و اجتماعی و سیاسی. مردمی بسیار متعصب و ساده لوح و بی انضباط و منفعل و متاسقفانه به شدت مال اندیش و محافظه کار و بداخلاق. ولی این فساد ملی ناشی قرنها ساتبدادو اخنتاق مذهبی-شاهی بوده است و کار نسلها فرهنگ سازی دموراتیک میطلبد تا ان ملت فاسد درست شوند