Skip to main content

اینکه ائلیار از نام مستعمار و

اینکه ائلیار از نام مستعمار و
Anonymous

اینکه ائلیار از نام مستعمار و ناشناس اکانت رمسی در این سایت دارد، ماقلات به ظاره علمیدرسایت کاملا سیاسی اارئه میدهد و همنی کرا اشتابه دیگر ان در دفاع ظاهری از زبان فارسی و کوردی.. می نمیاند و علم زبان شناسی با قومیت گرای و تجزیه طلبی و حق تعیین سرنوشت قاطی می کنند.
ولی در نظام جمهوری اسلامی ایران، انتشار اینگونه مطالب پان تورکی و دیگر پان ها اصلا مزاجمتی خاصی نیست و تعداد زیادی افارد از زیردیپلم تا عناوین دکترا دارند کتاب و سایت و وبلاگ منتشر می کنند و رژیم ایران کاری بهشان ندارد!
در واقع اینان دو تا منفعت دارند برای رزیم ولایت فقیه
1- دادن چههر دمکرات منش و اهل مدارا
2- تفرقه افکنی قومی در محو همبستگی ملی ایرانیان
این رزیم از زمان خلخالی دشمنی و ستیز اشکار با ایران باستان دارد و دیگر کسی نمی تواند منکر بشود. پان تورکیسم بخوبی این وظیفه ایفا میکند.

امثال ولی ائلیار یک کاری دیگری میکند در ظاهر که ممکن است رژیم به او گیر بدهد و همانا ادعای حق تعیین سرنوشت و تجزیه ایران. این چیزی هست که هیچ حکومتی از ولایت فقیه گرفته تا اقامحمدخان قاجار قبول نمی کنند. از دست اراضی تحت حکومت یکی از بدترین چیزی است که حاکمیت است که بعید است به اختیار تن به ان بدهد. ائلیار همین کار علیه امریکا یا ترکیه یا پاکستان یا المان و هرکشوری بکند اگر بتوانند دسگیرش کنند دست کم چند سالی توی زندان خواهد بود. تجزیه طلبی و تفرقه افکنی و نفتر پراکنی میان مردم یک جرم است که بستگی به ستبدادی-ظالمانه یا دموکرات منش بودن حکومت، مجازت از زندان تا اعدام دارد!
یکی سایت های مشهور سالهاست پاسح پان تورکیست ها می دهد و البته متقابلا پان تورکیستهای مثل ایئیلار و لواحی و غیره می گیوند ما پان تورک نیستیم و هویت طلبیم با فاشیسم فارس مبارزه می کنیم و از حوقو ملت تورک ! این داستان را این قدر ادامه میدهند تا بالاخره انچه نباید بشود بشود یعنی تبدیل ایران به سوریه دیگر. چون معلوم است تجزیه بهش کل مسالمت امیز نیاز به استقرار دمکراسی دارد و مثلا چک اسلاواکی اگر بدون خشونت تجزیه شد چون دمکراسی بود و یا کبک کاندا حق تعیین سرنوشت گرفت در پناه دوران طولانی دمکراسی بود. روش پان تورک ها و امثالهم اخرش داستان تراژی مثل سوریه است. نکته بدتر اینست خطوط قومی-زبانی در ایران همپوشانی دارند و میلیون ها نفر در این همپوشانی ها هستند و مثلا نواحی مرکزی ایران و شمال خراسان براحتی می تواند بروز فاجعه پیش بینی کرد.
بجای اتحاد وهمبستگی برای ساختن ایران آباد و ازاد و دموکراتیک، راه ساده خراب کردن اینان انتخاب کرده اند.
اصرار لجوجانه ممکن است از مزدوری و یا مواجب بگیری باشد ولی مکن است تعصب شبه ایدئولوژیک و عمق نفرت از ایرانی باشد. منم اتفاقا دل خوشی از ایران امروز و اکثر ایرانی جماعت ندارم. حقیقتا اکثر مردم ایران در دوران ظلمت و گمراهی از بداخلاقی و بدفرهنگی هستند. بقدری وضع اخلاق در نزد ایارنیان به پستی کشیده که برادر به برادر خیانت میکند و اعمال زشتی چون خیانت به همسر، کلاهبردرای و انواع دزدی و رشوه و گران فرو شوی کم فروشی و تقلب و دیگر فسادهای مالی روزمره و عادی شده است.
اینها ناشی نسل ها وجود حکومتهای استبدادی ظالم و فاسد است. این حاکمان ظالم و فاسد از همین مردم و پرورش یافته همین مردمان ایرانی هستند. فارس و غیر فارس همه هستند.
مردمان ایرانی یکی از قدرنشناس ترین در جهان هستند قدر نعمت وجودی کشورشان نمی دانند. مردمی عادت کرده اند رانت خواری و حالا برخی مثل اعراب و برخی اقوام هم زبان فارسی در جنوب ایران هوس کرده اند رانت نفت برای خودشان داشته بانشد و دیگران را محروم کنند در کنار محروم کردن از اب و سواحل جنوب! این در راستای همان بداخلاقی عادت شده ایرانی جماعت در مفت خوری و رانت خورای است. انتقادها رک و بی رودبایستی باید بشود.
در این راستا همسایگان پولداری در شمال غرب ایران هم وعده هایی میدهند که باید کردستان بزرگ و ازربایجان بزرگ تشکیل بدهید بایید اینجا بهتر ایران است اینجا نفت و گاز و رفاه و دمکراسی است و زبان مادری تان توی دانشگاهها است و دکت رو مهندس شما باز بان کوردی کرمانجی و سورانی و ترکی ازری دارند مهندس و دکتر می شوند بدو بیایید اینجا بهشت است از جهنم ایران نجات پیدا کنید. دروغ بیش نیست اینها و سراب و اواز دهل از دور! اختراغ دوباره چرخ البته با کیفیت بسیار پایین تر. کشوری مستعد و موقعتی ممتاز ایران را با کشورهای داغون تر اذربایجان و کردستان! نسل بسوزند شاید فرجی شود! نه خیر مشکل جای دیگری است. کمبود لیبرال دمکراسی و ملیت ایرانی بر اساس قانون اساسی دموکراتیک
https://www.azargoshnasp.net/recent_history/pan_turkist_philosophy/sumd/buqalamoonsumeri.htm