Skip to main content

من روزهای متوالی دارم مطالعه

من روزهای متوالی دارم مطالعه
Anonymous

من روزهای متوالی دارم مطالعه کنم نام نمایندگان این فراکسیون چیست و برنامه اش چیست؟
متوجه شده ام نامش دوتا ذکر کرده اند، مناطق ترک نشین و ترک زبانان. این فراکسیون از نام گذاری اش ض دمکراتیک است. حضور نمایندگانی از شهرسان هایی که غیر ترک زبان ها دارای جمعیت بالایی هستند و حتی اکثریت نسبی یا مطلق با غیر ترک زبانان است و همچنین تشکیل یک فارکسیون که می خواهد ویژه برای ترک زبانان کار کند در حالی این نمایندگان بعنوان نماینده همه مردم شهرستان نامزد شده اند و این خیانت در امانت ممکن است باشد.
دقیقا مشخص نیست است صد نفر کی هستند
https://en.wikipedia.org/wiki/File:Turk-Territory-fracsion.jpg
حضور نماینده اشوری ها؟! شهرستان های تهران/قم/شیراز/کرج/قزوین/خراسان/..؟
حالا مردم مناطق مرکزی و شمال شرق که غیر ترک زبان هستند می گویند ایا اینها نمایندگان شهرستان هستند یا قومیت ترک زبان؟!
اصل 15 از نظر من

حداقل است و می تواند حقوق زبانی بیشتر برای زبان های دیگر ایرانی اعم ترکی و غیره دانست ولی استناد مقاله نویش اشتابه است این اصل می گیود تدریس ادبیات زبان های محلی د رکنار فارسی بلا اشکال است.
اصل 15 نمی گیود تدریس بهز بان مادری! نقل اطلاعات درست نشانه امانت داری است. ما فارسی زبانان باور نمی کینم رزیم جمهوری اسلامی/ولایت فقیه دنبال دمکراس یو حقوق بشر بر طبق عرف لیبرال دمکراسی و جهانر وایی اش باشد. ترک زبانی در ایران مسئله نیست و این پان ترکیست ها هستند که ان را مسئله کرده اند!
اموزش به ز بان یکی از دهها شمکل دی مردم ایران در راه حقوق بشر و دمکراسی لیبرال است مثلا احکام قورن وسطایی نامتناسب مثل حجاب اجابری، قطه دست سارقان، مجازت اعدام، سنگسار، شلاق، جرم انگاری کار سیاسی و تبلیاغت علیه نظام (حتی انتقاد!)!..
ما فارسی زبان های ایران از برابری حقوق همه ملت ایران دفاع می کنیم اموزش بهز بان مادری د رحد معقول که باعث گسست ارتباطی نیشود مثلا پیشنهاد داده شده دروس زبان و ادبیات محلی ودااری کتاب های بیشتری باشد تا سطح سوم ابتدائی /این رابرخی فعالان قومی گفته اند و دلایل علمی هم برایشان بیان کرده اند این قیبل پیشنهادهای عملی و راهکارهای تامین بودجه و معلم و مواد درسی باید در فضای دموکراتیک و به دور جدال و اهانت بررسی شود.
یک پیشنهاد سالهاست که از کادر فعلی معلمین ابتدایی بازاموزی شوند و زبان ها و گویش هر شهرستان به صورت واحدهای اخیتاری تدریس شود تا کم کم از نظر بودجه و تامین کادر سیستم اموزشی تطبیق یابد.
بهترست حالا بجای شعارهای کلی و یا مثل لوایی هی فارس فارس و فاشیست فاسیشت ظلم ظلم کردن و تهمت زدن به مردمان فارسی زبان، راهکار عملی بدهند یعنی بودجه و تامین نیروی یانسانی و واقعا قصدشان تعامل باشد.
نفرت پراکنی نکنید و عملا با لجن دوستانه و همدلانه دنبال تعامل با هم باشیم و بناب رمقتضیات و واقعیات موجود حرف بزنیم.