Skip to main content

آقای صوفی زاده از موضع

آقای صوفی زاده از موضع
Anonymous

آقای صوفی زاده از موضع زاسیستی مقاله خودشان را نوشتند. ایشان نوشتند که " بلحاظ تاریخی، تاریخ تورکها با کشت و کشتار آغازشدە و خشونت ریشە در فرهنگ آنان دارد." همچنن اضافه کردند که "یکی از عوامل ریشە خشونت در فرهنگ تورکها را باید در هویت دینی آنان دید. "
چرا به نظر من ایشان افکار راسیستی دارند؟ چون ایشان خشونت را در ملت مشخص تورک می بینند ولی در فرهنگ ملتهای دیگر خشونت نمی بینند.
آیا تاریخ فارسها سرشار از کشتار ملل تحت ستم و مبارزان انقلابی در طول تاریخ شان نبوده است؟ آیا ریشه فرهنگ فارس هویت دینی و اسلامی ندارد؟ آیا عربها، امریکائیها، فرانسویها، روسها و غیره فرهنگ خشونتی ندارند؟
من فکر میکنم که دولت فاشیست ترکیه و احزاب فاشیست ترکیه فرهنگ و روشهای خشن و وحشیانه دارند ولی نمی توان همه تورکها را خشن نامید. دولت فاشیست و فارس ایران خشن و وحشی است اما فارسهایی

هستند که با خشونت مبارزه میکنند. از اینرو دولتهای سرمایه داری و بخشی از جوامع مدافع خشونت هستند و بخشی مخالف خشونت.
در میان استعمار زده ها و استثمار شده ها هم خشونت هست اما این خشونت را استعمارگرهایی ایران و ترکیه و امریکا در فرهنگ و افکار ستمدیده ها ایجاد کرده اند. اگر ستم و تحقیر و زندان و اعدام و کشتار باشد بی شک چریک و مجاهد و پ ک ک دست به اسلحه می برند و این بر حق است. کورد مجبور است خشونت نشان دهد و به جنگ روی بیاورد. کورد تروریست نیست بلکه ترکیه و ایران تروریست هستند و خشونت را در جامعه رواج میدهند. بخشی از انسنهای ستمدیده تورک، فارس، عرب، کورد صلح طلب هستند و مخالف خشونت اما دولتهای فاشیست ترک و فارس و عرب ستمدیده ها را بسوی خشونت سوق میدهند.