Skip to main content

باسلام و تشكر از درج خبر

باسلام و تشكر از درج خبر
Anonymous

باسلام و تشكر از درج خبر كلاهبرداري معدن مس اهر ، ادامه مطلب دادخواهي آقاي سيروس كلپرور را در كادر زير يعني ادامه نظر مياورم . از همكاري شما بسيار خرسندم و اين بيانگر پايبندي شما به آزادي بيان و بيطرفي در امور انعكاس خبرهاست .

وزارتخانه نامه‌ای داد که شرکت ملی مس ایران با بستن این قرارداد تخلف کرده و اصلا باطله جزو بیت المال است و حق فروش نداشته‌اند ، اما دریغ از پیگیری. به هر مرضی در این دو سال دچار شده‌ام؛ دیابت، بیماری قلبی، کلیه و ریه. ۱۴ بهمن سال ۹۴ هم که برای پیگیری حدود یکماه جلوی شرکت مس می‌ماندم، بالاخره اعلام کردند که رئیس حراست می‌خواهد با من ملاقات کند، از پله‌ها که رفتم بالا چند نفر بر سرم ریختند و بعد از ضرب‌وشتم، از پله پرتم کردند و مهره‌های کمرم نیز آسیب دید. به همین خاطر دیگر قدرت کار و ایستادن بیش از ده دقیقه را ندارم. از سازمان بازرسی و دیوان‌عدالت اداری و اطلاعات هم کمک خواستم و مدارک را فرستادم، ولی متاسفانه به علت نام ملی و قدرت مالی و استخدامی شرکت مس در منطقه جوابی نگرفتم. مدارک را به روزنامه‌ها و صداوسیما هم فرستادم، حتی اخبار ۲۰/۳۰ مصاحبه هم کرد ولی پخش نکرد، فقط برنامه پایش شبکه یک ۱۵ آذر ۹۴ با حذف موضوع محیط زیست و صورتجلسه، صدایم را پخش کرد ولی پیگیری نکردند. حالا مدتی است که دست به دامان رسانه‌های خارج شده‌ام تا شاید با رسانه‌ای شدن کسی پیگیری کند و از این آوارگی نجات پیدا کنم.

سيروس, [15.11.16 17:25]
[Forwarded from سيروس]
Siroos Golparvar, [۲۷.۰۴.۱۶ ۲۲:۲۹]
مقام معظم رهبری احتراماً به استحضار میرساند در سال 89 سد باطله معدن مس مزرعۀ اهر متعلق به شرکت ملی مس ایران شکست و حدود یک میلیون تن باطله در مسیر رودخانه جاری شده و پس از گذر از روستاها و زمینهای کشاورزی به رودخانه اهر چای ریخت و از آنجا تا رودخانه ارس رسید . رسانه های داخلی و خارجی این فاجعه زیست محیطی را گزارش کردند و مسئولان نیز به علت شرایط حاد پیش آمده اعلام کردند که پس از تعیین خسارات وارده نسبت به جبران خسارت به کشاورزان و روستائیان اقدام خواهند کرد ولی با فروکش کردن اخبار فاجعه در رسانه ها کشاورزان و روستائیان منطقه طرح شکایت کرده و از قوۀ قضائیه تقاضای دادخواهی و دادرسی کردند . محیط زیست شهرستان اهر و تبریز اعلام کردند که نمونه برداری انجام داده اند و منتظر اعلام نتیجه آزمایشگاه هستند و تا آن زمان هیچ نمونه برداری و آزمایشی از باطلۀ معدن انجام نداده بودند و دکتر ساعدی هم از دانشکده منابع طبیعی نمونه برداری کردند و گزارش نهایی معدن و محیط زیست و 19 تن از مدیران دولتی در جلسه مورخ 89/03/03 در محل اداره کل محیط زیست استان حاکی از این بود که باطله مذکور هیچگونه آلایندگی و فلزات سنگین ندارد . با پیگیری روستائیان فرماندار وقت شهرستان طی نامه های جداگانه به استانداری و کمیسیون اصل 90 مجلس عدم وجود فلزات سنگین و آلاینده نبودن باطله را اعلام کرد که در نهایت شرکت ملی مس ایران برنده این پرونده شد و با تکیه بر همان گزارش مزایده فروش باطله ذکر شده را برگزار کرد اما به دلایلی از فروش باطله منصرف شد تا سال 92 مجددا بحث فروش باطله و فرآوری آهن موجود در آن را آغاز کرد و اینجانب نیز که تازه در آن معدن مشغول بکار شده بودم و بی خبر از ماجراهای پشت پرده به خرید باطله اقدام کردم و جهت فرآوری آهن ، سوله و زمینی را که کاربری سنگبری داشت و همجوار با تصفیه خانه شهر بود و با تکیه بر گزارش شرکت مس و محیط زیست اجاره کردم و نسبت به تجهیز کارگاه اقدام نمودم . به علت کمبود سرمایه و نیاز اولیه کارگاه به حدود 20 میلیارد ریال با دو نفر سرمایه گذار قرارداد بستم و خودم نیز تمام سرمایه و زندگی حاصل از 15 سال کار در معدن را فروختم و کلی زیر بار بدهی رفتم تا هم اشتغالزائی کرده باشم و هم به سود مالی برسم . طبق برنامه ریزی انجام شده حدود 6 ماه تجهیز کارگاه و 6 ماه تولید کنستانتره آهن طول میکشید .
ادامه دارد