Skip to main content

ادامه مطلب كلاهبرداري در معدن

ادامه مطلب كلاهبرداري در معدن
Anonymous

ادامه مطلب كلاهبرداري در معدن مس اهر:
در اواخر بهمن 93 با صدور مجوز و اعلام مدیر عامل جهت تحویل باطله با عیار آهن 32 درصد و کمبود نقدینگی مقدار 10 هزار تن از کنستانتره تولید نشده را پیش فروش کرده و با انقعاد قرار داد مبلغی نیز به عنوان پیش پرداخت از خریدار دریافت کرده بودم که بر بدهی های کارگاه افزوده شد . با شکایت و فشار کارگران و پیمانکاران و دیگر طلبکاران مجبور به ترک کارگاه شدم و با توجه به مشکلات پیش آمده و بدهی 25 میلیارد ریالی و ترس از زندان از اهر فرار کردم . کلاهبرداری شرکت ملی مس ایران و تخلفات مکرر محیط زیست باعث از بین رفتن آبرو و اعتبار و سرمایه و حتی از هم پاشیدن زندگی اینجانب شد و رها کردن کارگاه و فرار از دست طلبکار و لطمه ای که به آبروی اینجانب وارد شد بطوریکه حتی قادر به اجاره منزل نیز نبودم .

. موضوع مشکلات پیش آمده با حذف موضوع محیط زیست در برنامه پایش شبکه یک صدا و سیما پخش شد . اما دروغ گویی مسئول شرکت مس مانع از پیگیری این موضوع توسط برنامه پایش شد . طی نامه های جداگانه مشکل را به معاون معدنی وزیر صنعت و معدن معاون پارلمانی ، معاون وزارتی ، معاون حقوقی گزارش کردم . به علت اینکه اعلام کردند که شرکت ملی مس ایران زیر نظر سازمان توسعه و نوسازی معادن (ایمیدرو ) است چندین نامه به مهندس کرباسیان مدیر کل سازمان دادم ولی دریغ از یک جواب . شرکت ملی مس ایران نیز که اصلا اجازه ورود به ساختمان را نمیدهند و با وجودیکه ماه هاست هر روز مقابل شرکت ملی مس ایران هستم تا کنون اجازه دیدار با مدیر عامل شرکت ملی مس ایران را نداده اند . از نمایندگان مجلس تقاضای دادخواهی کردم ولی بروکراسی اداری در ایران باعث شده که هنوز جوابی نگیرم . جلسه ای در وزارت صنایع و معادن با حضور آقایان موسوی و مجدفر از اعضای هیئت مدیره شرکت مس تشکیل شد تا تصمیم گیری شود اما تنها راهکار ارائه شده توسط آقای موسوی تحویل آهن محتوی بود که به جای 150 هزار تن باطله با عیار 32 درصد چند میلیون تن باطله با عیار 6 درصد تحویل دهند که قضاوت این راهکار به عهده خواننده گزارش باشد درنهایت جهت تحقیق و بررسی مجدد عیار باطله مقرر شد تا 5 روز فرصت جهت ارائه گزارش به وزارت صنایع معادن زمان داشته باشند اما فعلا دو هفته است که خبری از گزارش نیست و تازه بعد از دو سال سرگردانی و با اطلاع از وضعیت اتمام زمان اجاره کارگاه و فشار طلبکاران اعلام کرده اند مقداری باطله با عیار 20 در صد تحویل میدهند . مسئولان شرکت ملی مس اعلام کرده اند که فقط از طریق دادگاه باید اقدام کنم تا مانند روستائیان و کشاورزان منطقه پس از چندین سال سرگردانی محکوم شوم در حالیکه همانند سال 89 که قدرت مافیایی شرکت ملی مس ایران و نفوذ در ارائه گزارش سازمان محیط زیست حتی کمیسیون اصل 90 مجلس را نیز قانع نکرد . امروزه با حمایت بی چون و چرای دولت و مدیران بالاسری بر قدرت مافیایی این بنگاه افزوده شده است و گاهی نیز کینه توزی و جنگ داخلی بر سر به دست آوردن صندلی مدیریت و انتقام از مدیران قبلی نه به کارگر رحم میشود نه به سرمایه سرمایه گذار .

مدیران شرکت مس با اعتماد به نفس کامل که از نشستن بر صندلی ریاست و آگاهی از قدرت مافیایی شرکت متبوع خود جهت توجیه تخلفات انجام شده و تبانی با دیگر سازمانهای دولتی و تکمیل پروسه بروکراسی و خالی نبودن عریضه جوابیه ای در مقابل ده ها شکایت و دادخواهی اینجانب به مدیران ارشد خود ارسال کرده اند که با اعتراف بر چندین تخلف سعی در ماست مالی کردن این جنایت دارند و همانطور که در جوابیه آمده است حدود ده سال است که هیچ استخراجی از معدن مس مزرعه انجام نگرفته و کانسنگ مس از معدن مس سونگون به معدن مزرعه ارسال میشود که خود بزرگترین تخلف و تبانی با مسئولان سازمان حفاظت از محیط زیست می باشد در حالیکه در همین ایران اسلامی چندین کارگاه معدنی به خاطر همین کار و با دستور ویژه سازمان حفاظت از محیط زیست پلمپ گردیده است . طبق ماده 15 قانون معادن با اتمام پروانه بهره برداری باطله های موجود در معدن جزو بیت المال بوده و کسی حق دخل وتصرف در آنرا ندارد و سازمان صنایع و معادن استان نیز در تاریخ 28/10/94 اعلام کرده که شرکت ملی مس ایران لرای معدن مس مزرعه از سال 87 پروانه بهره برداری ندارد و با حمایت دادستان وقت و فرماندار و اطلاعات و با بهانه اشتغالزایی مشغول تخلف میباشد و اینجانب نمیدانم که از دولت باید شکایت کنم یا فرماندار یا استانداری یا محیط زیست یا آبیاری یا دیگر مدیرانی که در جلسه کارگروه پسماند استان در سال 89 حضور داشتند و بعلت عوض شدن دولت کسی پاسخگو نیست