Skip to main content

بحران وحشتناک زیست محیطی در

بحران وحشتناک زیست محیطی در
بهمن موحدی(بامدادان)

بحران وحشتناک زیست محیطی در حاکمیت پلید رژیم ضدایرانی جمهوری اسلامی، ایران را به سوی نابودی سوق می دهد. نیمی از کشور تبدیل به بیابان شده است. به یقین بروز این بحران فزاینده یک شبه نبوده بلکه ماحصل سیاستهای ضد محیط زیستی رژیمی است که با سیاستهای مخرب بسیاری از منابع آبی کشور را برای اهداف نظامی و توسعه طلبانۀ خود به هدر داده است.
متروکه شدن روستاها ، از بین رفتن منابع آب زیرزمینی، خشک شدن دریاچه ها و رودخانه های کشور و نیز پروژه های مخرب سدسازی و استفاده ابزاری از منابع آبی برای پروژه های سپاه پاسداران ضدخلقی تماماً از جمله عواملی هستند که اکنون به بحران بی آبی و بیابانی شدن کشور ضریب زده اند.
با همۀ این اوصاف می توان بر بحران وحشتناک زیست محیطی در ایران غلبه کرد و این بحران را پشت سر گذاشت. اولین قدم برای حل این بحران، سرنگون کردن رژیم ضدایرانی و غارتگر جمهوری اسلامی است -

پس از سرنگونی رژیم می توان با صرف هزینه های کلان از منابع خاک و آب نگهداری کرد و همچنین از شیوه های مدرن برای آبیاری در کشاورزی استفاده کرد و از همه مهمتر باید با هزینه کردن میلیاردها دلار مجتمع های آب شیرین کن در سواحل خلیج فارس و دریای عمان و دریای خزر احداث گردد.
باید با فرهنگ سازی و تبلیغات بسیار کاری کرد که حفاظت از محیط زیست به فرهنگ عمومی کشور تبدیل شود.