Skip to main content

آقای A،

آقای A،
یونس شاملی

آقای A،
شما هم لطفا با دقت مطالعه کنید. جمله "تورکهای ساکن در ایران" هیچ ربطی به جهان وطنی کمونیست ها ندارد. هرچند که جهان واقعا وطن همه بشریت است. ایران آن جغرافیای سیاسی

است که ترکها در مناطق آذربایجان، خراسان، قشقایی و بخش های دیگری از جنوب ایران ساکن ساکن هستند. ساکن جغرافیای سیاسی ایران بودن هیچ منافاتی با آذربایجان وطن خلق ترک ندارد.
بی دقتی شما در استفاده از مفاهیم در این کامئنت تان قابل انتقاد جدی است. ملت ترک را به خطا "ملت آذربایجان" می نامید. چگونه است که فارس، کرد، عرب، بلوچ و... نام اتنیکی خود را عنوان ملت خود معرفی میکنند. ملت فارس، ملت کرد، ملت عرب و یا ملت بلوچ. اما به سرزمین آذربایجان میرسد، آسمان می تپد و سرزمین آذربایجان به یکباره از جغرافیا به نام اتنیک خلق ترک تغییر ماهیت میدهد!!

بدتر از آن این که ملت ترک را با عبارت بسیار نادرست "ملت آذربایجان با تبار تورک" میخوانید. واقعا اندیشیده اید "ملت آذربایجان و تبار ترک" دیگر چه صیغه ایست. اولا یا این یا آن، دوما اسم وطن یک چیز است و اسم اتنیسیتیت یک چیز دیگر. ملتی به نام ملت آذربایجان در مفهوم اتنیکی آن وجود ندارد. بلکه عنوان ملت ما "تورک" است نه کم نه زیاد نه پسوند و نه پیشوند احتیاج ندارد.