Skip to main content

سلام جناب دیرنج مین ائللی؛

سلام جناب دیرنج مین ائللی؛
بهنام چنگائی

سلام جناب دیرنج مین ائللی؛

پیش از همه لازم می دانم بگویم که من با فرهنگ بدوبیراهه گوئی سر سازگاری نداشته و ندارم و تاکنون در ادبیات سیاسیم هیچگونه نشانه ای از آن پیدا نمی شود. همچنین تلاش می کنم از ایجاد جنجال و هیاهوی های شعارگونه و تهیجی نوشتاری پرهیزکنم، زیرا بسود داد و ستد اندیشه ورزی نیست.

دوست گرامی شما از ضرورت رقابت گفته اید، اما روشن نساخته اید این رقابت میان چه کسانی و چه جریان هائی می باید باشد و ادامه یابد؟
اگر منظور شما رقابت برای شکوفائی میان سی کشور صنعتی ست؟ باید سرراست بگویم این رقابت حتی بین دوستان متحد هم میسر نیست. بل جنگ آشکار و پنهان انباشت سرمایه انگلی ست که انفجار خونین آن بدرازا نخواهدکشید. رویای تحول برابر نیز بنا به دعاوی اقتصاد و سیاست نئولیبرال و یا گلوبال، با آمدن ترامپ شکل و لباس راسیستی برتن نمود و بیشتر از آن خواهد کرد که خوش بینی ها نشان می دهند!

اما اگر تصور شما از این رقابت میان منافع ملت هاست که بسیار دور از واقعیت جهان موجود می باشد. زیرا عملا مردم کشور غارتگر جهان ( امپریالیسم آمریکا) رسما به همان اندازه فقیر، بیکار و معترض به نابرابری ها هستند که در کشور بلازده ما کارگران و جوانان و توده های زمینگیرشده از آن می نالند.

همچنین شناخت و درک رقابت در ناهمسانی (( کاه با کوه)) طنز تلخ نابرابری میلیاردی نوع بشری ست که اغلب شیفتگان سرمایه سالاری رقابتی، فجایع هراسناک آنرا ندیده و یا ترجیح می دهند نبینند.

اما آشکاری این شکاف هولناک میان 1% در صدی ها با 99% درصدی ها همانی که بسیاری عمدا آنرا ندید می انگارند، مسلما راه سازش ناپذیر خود را علیه این استبداد سرمایه داخلی و جهانی پی گرفته و می گیرد و تنازع بقا نوع انسان های تاراج شده، راه زدودن نابرابری ها را بهتر خواهدیافت و این نبرد انسانی را بی گمان خواهدبرد.

حتی اگر در مقطعی کوتاه یک غارتگر راسیست و زن ستیز بسان ترامپ بتواند بر موج اعتراض توده ای مردم مظلوم و محروم آمریکا سوار شود. گاها بعضی تجربه ها تاوان سنگینی دارند و ترامپ هزینه ی آنرا روی دست توده ها و کارگران و کارمزدان آمریکا خواهدگذاشت.
تندرست باشید