Skip to main content

قابل توجه آقای چنگائی,

قابل توجه آقای چنگائی,
دیرنج مین ائللی

قابل توجه آقای چنگائی,
گورباچف در اولین حضور خود در جلسه کمیته مرکزی حزب کمونیست شوروی بعد از کسب مقام رهبری, دو پاک کن و یک مداد با خود همراه داشت. کلمه ای با مداد نوشت وداد همه رویت کنند. با پاک کن شماره 1 آنرا پاک کرد و همه دیدند که اثری از کلمه نوشته شده نیست. سپس نوشته دیگری با همان مداد را با پاک کن شماره 2 پاک کرد. خوب پاک نشده بود و کاغذ سیاه شده بود. سپس گفت:" پاک کن شماره 2 تولید داخلیست از تنها کارخانه ماست که تمام اتحاد شوروی و حتی برخی از کشورهای اروپائی را تامین میکند. اما پاک کن شماره 1 یکی از ده ها تولید غرب است که بدلیل رقابت موجود قادرند اجناس مرغوب تولید کنند." اصلاحات در روسیه از همین نقطه استارت خورد, لکن دیر بود و سیستم از هم پاشید. نقاط منفی کاپیتالیسم را شما بر شمردید اما نکات قوتش به حرص سود, مرزهای تکنولوژی و دانش را دائما عقب می راند می باشد. سرمایه داری تا

زمانیکه مشکل حل می کند پابرجا خواهد بود. سوسیالیسم برای کشیدن افسار بورژوازی لازم است وگرنه سود انسانیت را تماما می بلعد. لکن بدون رشد سرمایه داری, رقابت و در نبود امید به زندگی بهتر برای خود و خانواده با کار وتلاش , جامعه را به فقر و نداری بمراتب بدتر از جوامع کاپیتالیستی سوق میدهد. نمونه آن جهان کمونیست بود. مقایسه کنید کره شمالی و جنوبی را. کوبا زمان باتیستا در مقایسه با کشوهای همجوار از درآمد سرآنه بالاتری برخوردار بود درحالیکه اکنون در انتهای جدول قراردارد. کوبائیها وقتی وارد جامائیکا میشوند با مشاهفه رفاه عمومی مردم شوکه می شوند درحالیکه در زمان باتیستا کم نبودند جامائیکائیهائی که از فرط فقر, خیابانهای هاوانا را جاروب می کردند.
درضمن بکار بردن عباراتی همانند "کلاهبرداری های سکتاریستیِ دکانتان!" در خصوص کسانیکه همانند شما نمی اندیشند عین بد اخلاقیست.