Skip to main content

فیدل به کوبا استقلال ملی آورد

فیدل به کوبا استقلال ملی آورد
Anonymous

فیدل به کوبا استقلال ملی آورد و رهبر و قهرمان استقلال ملی کوبا است. کوبا در تمام حیات خودش در محاصره سیاسی، اقتصادی، نظامی بود. حزب کمونیست و فیدل توانستند کشورشان را در برابر امریکا با حداقل امکانات سر و پا نگه دارند. فیدل برای پیدا کردن متحد بین الملی تلاش میکرد . هر سیاستمداری میداند که با در جهان از حمایت قطبها و کشورهای قدرتمند برخوردار شود. فیدل بی تردید میدانست که ایران کشوری سرمایه داری و ضد دمکراتیک است و انسانها را اعدام میکند اما برای کوبا، برای مردم کوبا مصلحت این بود که کشوری مثل ایران از کوبا حمایت کند . کوبا میخواست با کسب حمایت ایران و کشورهای ضد امریکایی قطب قدرتمندی در برابر امریکا که خطر دائمی برای کوبا بود ایجاد کند.
نویسنده اگر اندکی سیاست میدانست متوجه میشد که سیاست خارجی بخش مهمی از کشورداری است. کوبا در سیاست خارجی و بین المللی از ایران دفاع کرد اما در

سیاست داخلی ایران دخالت نکرد و مخالفان سیاسی ایران را محکوم نکرد و بر ضد کمونیستهای ایران و مجاهدین که هزار هزار اعدام میشدند اطلاعیه و اعلامیه صادر نکرد.
به نظر من نوشته کیانوش رشیدی قادی بسیار غیر سیاسی، کودکانه و پر از تعصب کور ضد کمونیستی است.
من کوبا را هیچ وقت کمونیست ندانستم ولی اقدامات رفاهی و اجتماعی دولت کوبا را بی نظیر میدانم. امریکای مورد پرستش اقای کیانوش حالا هم نتوانسته آموزش و بهداشت را مجانی کند و مسکن دولتی و بیمه بیکاری و سوسیال را به مردم امریکا تامین کند اما کوبا با حداقل امکانات توانست این شرایط را به مردم کوبا تامین کند. کسانی که به کوبا رفته اند متوجه شده اند که مردم کوبا شادترین مردم به شمار میروند.