Skip to main content

رژیم فاشیستی جمهوری اسلامی

رژیم فاشیستی جمهوری اسلامی
بهمن موحدی(بامدادان)

رژیم فاشیستی جمهوری اسلامی بعد از شکست در جنگ ضدملی و امپریالیستی ایران و عراق، با استفاده از تجربیاتش در شکل دادن حزب‌الله لبنان، درصدد بر آمد با توجه به بافت مذهبی یمن یک گروه مزدور در این کشور سازمان دهد. هدف رژیم این بود تا این گروهها را، به‌مثابه سکوی پرشی برای دست‌اندازی به یمن و شبه جزیره عربستان مورد استفاده قرار دهد. رژیم آخوندی طایفه حوثی را کاندید مناسبی برای سازمان دادن چنین جریانی تشخیص داد و از همان زمان آنها را به خدمت خود گرفت.دیکتاتوری تروریستی جمهوری اسلامی، به موازات تشدید بحرانهای داخلی و بین‌المللی که با آن روبه‌روست، نقشه خود برای بلعیدن یمن را، چندان پنهان نکرده است. در 27مهر 93، علی اکبر ولایتی مشاور امور خارجه خامنه‌ای، در دیدار با گروهی از حوثیها گفت: «امیدوار هستیم که همان نقشی که حزب‌الله در لبنان دارد، انصارالله نیز در یمن داشته باشند»

ولایتی افزود: «پیروزیهای پی‌درپی آنها حکایت از کاری حساب شده و با طراحی‌های قبلی دارد». ولایتی ابراز اطمینان کرد که: «انصارالله و زیدیها در یمن قطعاً به پیروزی دست خواهند یافت و این پیروزی ”قریب‌الوقوع “است».
پیش از او، پاسدار علیرضا زاکانی عضو مجلس ارتجاع و رئیس سابق بسیج دانشجویی و از نزدیکان خامنه‌ای، از نقش رژیم جمهوری اسلامی در وقایع یمن و طرح رژیم برای صدور بنیادگرایی و تروریسم به تمامی منطقه، تحت عنوان «سیستم یکپارچه‌سازی مسلمانان توسط انقلاب اسلامی» پرده برداشت. وی گفت: «در یمن حادثه‌یی عظیم‌تر و بزرگ‌تر از لبنان در حال وقوع است؛ از 20 استان یمن 14 استان در دست انقلابیون یمن است و 90 درصد صنعا نیز همین‌طور... آنها با این کار تمام معادلات را برهم زده‌اند؛ پس از پیروزی در یمن به‌طور حتم نوبت عربستان است». (31 شهریور 93).