Skip to main content

اگر امریکا 20 سال دیگر هم در

اگر امریکا 20 سال دیگر هم در
نظرات رسیده

اگر امریکا 20 سال دیگر هم در آنجا می‌ماند و سپس بیرون می‌آمد، باز همین بود. نزدیک به 800 میلیارد دلار به حساب وزیران و نمایندگان فاسد در دوحه و سوئیس سرازیر شد. سربازان باید با حقوقی،

اگر امریکا 20 سال دیگر هم در آنجا می‌ماند و سپس بیرون می‌آمد، باز همین بود. نزدیک به 800 میلیارد دلار به حساب وزیران و نمایندگان فاسد در دوحه و سوئیس سرازیر شد. سربازان باید با حقوقی، ماهانه 70-80 دلار سر می‌کردند. جایی شنیدم که در سال 2019 واشنگتن‌پست در نوشتاری 2000 برگی به این فساد پرداخت و نوشت که دولت‌های امریکا همیشه به دروغ در گزارش‌های خود از پیشرفت کارها در افغانستان می‌گفتند.
بهتر بود، پس از کشتن بن-لادن در پاکستان از آنجا بیرون می‌آمدند.
نمی‌شود ملت افغان ساخت، خطکشی میان پشتو‌های پاکستان و افغانستان ساختگی‌ست. در آنجا ده‌ها قوم و قبیله است، 75% درسد افغانستان کوه و راه‌های دشوارگذر است. از 1919 (امان الله خان) تا امروز هیچ رفورمی پا نگرفت، به گمانم هیچ حکومتی در آنجا بیش از 20 سال دوام نیاورد. به گفته‌ی یک کارشناس افغانستان به جز نزدیک به 100 هزار تن در کابل ِ 4،3 میلیونی و چند ده هزار تن در شهرهای دیگر، بیشتر مردم خواهان اجرای شریعت هستند. از آموزش و بهداشت بی بهره، آموزش بسیاری در مکتب های‌ست، که در پاکستان برپا شده با پول کشوری چون عربستان.
هیولای فرانکنشتاینی که غرب و عربستان ساختند، سرانجام برای‌شان درد سر آفرید.