Skip to main content

Marianne Aram Aramian

Marianne Aram Aramian
نظرات رسیده

Marianne Aram Aramian
آقای عماد الدین باقی احساساتی شده و داستان نوشته که شکست پنجشیر شکست افغانستان، ایران، خاورمیانه و بلکه همه جهان است‌. ایستگاه خبر بی بی سی همین چند دقیقه پیش نوشت:

Marianne Aram Aramian
آقای عماد الدین باقی احساساتی شده و داستان نوشته که شکست پنجشیر شکست افغانستان، ایران، خاورمیانه و بلکه همه جهان است‌. ایستگاه خبر بی بی سی همین چند دقیقه پیش نوشت: "جبهه مقاومت ملی" افغانستان خبر داد که فهیم دشتی سخنگوی این جبهه و ژنرال صاحب عبدالودود زره، خواهرزاده‌ احمدشاه مسعود، در درگیری در پنجشیر کشته شده‌اند.
فهیم دشتی روزنامه‌نگار، تحلیلگر سیاسی و مشاور رسانه‌ای و مدتی هم رئیس اتحادیه خبرنگاران بود و به احمد شاه مسعود بسیار نزدیک بود.
اگر قرار باشد کمک های بشر دوستانه به پنجشیر برسد با گفتگو با طالبان ممکن است نه آنکه آقای عمادالدین باقی بی مسئولیت داستان نوشته : قوانین بین المللی حکم می کند که دالان کمک های بشردوستانه به پنجشیر که در محاصره وحشیانه طالبان است گشوده شود ولو به قهر (در صورتی که طالبان ممانعت کنند).
گزارش دویچه وله برای آقای عماد الدین باقی : آمادگی جبهه پنجشیر برای حل اختلاف‌ها
مرکز جبهه مقاومت ملی افغانستان در پنجشیر در بیانیه‌ای که در صفحه فیسبوک احمد مسعود منتشر شد با لحنی به نسبت آشتی‌جویانه به درخواست گردهمایی علما در کابل واکنش داده و تاکید می‌کند که "مطابق به اصول دینی و اخلاقی متعهد به حل صلح‌آمیز اختلافات با طالبان" است.
در این بیانیه تاکید شده که جبهه مقاومت ملی "مطمئن است که در مورد نظام آینده کشور می‌تواند با طالبان و متباقی اصناف و گروه‌هایی که از مردم افغانستان در شئون مختلف زندگی نمایندگی می‌کنند از راه گفتگوی مسالمت‌آمیز به تفاهماتی برسد که تمام گروه‌ها و اقشار کشور در آیینه آن خویش را دریابند و در امر استقرار و اعتلای آن ذینفع و متعهد باشند".