Skip to main content

سرنگونی‌طلبان البته حق دارند

سرنگونی‌طلبان البته حق دارند
نظرات رسیده

سرنگونی‌طلبان البته حق دارند اگر به این نتیجه رسیده‌اند که سرنگونی نظام بهترین راه برای گذار از جمهوری اسلامی و دفاع از منافع ملی مردم ایران است، این راه و روش را تبلیغ کنند. اما ندیدن

سرنگونی‌طلبان البته حق دارند اگر به این نتیجه رسیده‌اند که سرنگونی نظام بهترین راه برای گذار از جمهوری اسلامی و دفاع از منافع ملی مردم ایران است، این راه و روش را تبلیغ کنند. اما ندیدن واقعیت‌های درونی جامعه ایران و تناسب قوای موجود به خود آنها و اهداف سیاسی‌شان نیز ضرر می‌رساند. از سوی دیگر اگر عده‌ای یک رسانه خبری را به عنوان بوق سیاسی بخواهند و از آن توقع بلندگوی اپوزیسیون شدن داشته باشند،‌ البته انتظار ناروایی را مطرح می‌کنند که با اصول آزادی‌خواهی و دمکراسی مغایرت دارد.

طبیعتا چون‌ یک خبرگزاری معتبر و حرفه‌ای به چنین خواستی تن درنمی‌دهد، این نهاد خبری و خبرنگاران آن را مورد آماج حمله‌های خود قرار می‌دهند و به آنها اتهام طرفداری از حکومت ایران می‌زنند. این درحالیست که وظیفه روزنامه‌نگاری حرفه‌ای کمک به گردش آزاد خبر است، نه بر له یا بر علیه حکومت موضع گیری کردن. اتفاقا همین که بی بی سی و خبرنگارانش هم از سوی حکومت و هم از سوی اپوزیسیون تندرو یا سرنگونی طلب مورد حمله قرار می‌گیرند نشانه این است که این خبرگزاری به رسالت روزنامه نگاری خود وفادار و در کار خود مجموعا موفق بوده است.