رفتن به محتوای اصلی

اعتصاب غذای زندانیان عقیدتی سیاسی اهل سنت در قزلحصار

اعتصاب غذای زندانیان عقیدتی سیاسی اهل سنت در قزلحصار
تهیه و تنظیم:
کانون حقوق بشر ایران

زندانیان عقیدتی سیاسی اهل سنت در زندان قزلحصار در اعتصاب غذا به سر می برند

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، روز چهارشنبه ۱۵ شهریورماه ۱۴۰۲، زندانیان عقیدتی سیاسی اهل سنت در زندان قزلحصار در اعتصاب غذا به سر می برند. زندانیان اهل سنت پس از انتقال به قزلحصار، در شرایطی نامناسب در یک اتاق محبوس و از اولیه ترین حقوق خود محروم هستند. این زندانیان در اعتراض به شرایط بد زندان و خواسته داشتن یک سالن مجزا اعتصاب غذا کردند. آنها از گرفتن غذای زندان امتناع کرده و هیچگونه امکاناتی ندارند.

۱۵ تن از زندانیان با اسامی فریدون ذاکری، قاسم آبسته، سیدداوود عبداللهی، عبدالرحیم قنبرزهی گرگیج، عیدو شه بخش، سلیمان شه بخش، عبدالغنی شه بخش، صلاح الدین ضیائی، انور خضری، خسرو بشارت ، کامران شیخه، ایوب کریمی، فرهاد سلیمی، محمدصالح زیاد الله، عبدالله وریا و یک زندانی دیگر پس از انتقال از زندان گوهردشت به قزلحصار در وضعیت نابسامانی به سر می برند.

آنها را روز سه شنبه ۱۰ مردادماه ۱۴۰۲، از زندان گوهردشت کرج به زندان قزلحصار منتقل کردند. این زندانیان پیش از این در سالن ۲۱ زندان گوهردشت کرج به صورت مجزا سالن مجزا محبوس بودند.

به گزارش منبع مطلع، شرایط طوری است که زندانیان جا برای خوابیدن ندارند و برخی از آنها مجبورند در راهرو بخوابند. در چهار متر، شش زندانی را جا داده اند.
تهویه هوا وجود ندارد. آب سالم آشامیدنی در این زندان نیست. زندانیان مجبورند آب خوردن را با قیمت گزاف بخرند.

لازم به ذکر است که زندانیان عقیدتی سیاسی اهل سنت، از سال ۸۸ تاکنون، مدت ۱۴ سال است که شرایط سخت زندان را تحمل می کنند. حال پس از ۱۴ سال زندان آنها را به زندانی منتقل کرده اند که از اولیه ترین امکانات خبری نیست.

زندانی عقیدتی سیاسی اهل سنت قاسم آبسته پیش از این مبتلا به سرطان تیروئید بوده و هم اکنون از مشکلات ناشی از این بیماری رنج می برد. او همچنین مبتلا به مشکلات گوارشی است و در زندان جدید بدون امکانات با مشکلات زیادی مواجه است.

زندانیان عقیدتی سیاسی اهل سنت ، قاسم آبسته ، داوود عبداللهی، انور خضری، خسروبشارت ، فرهاد سلیمی ، ایوب کریمی و کامران شیخه پس از بازداشت در سال ۸۸، تحت شدیدترین شکنجه ها قرار گرفتند. در سال ۹۴ قاضی مقیسه این هفت زندانی عقیدتی سیاسی را به اعدام محکوم کرد.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید