رفتن به محتوای اصلی

بازی دوگانه خامنه‌ای با کرونا!

بازی دوگانه خامنه‌ای با کرونا!
تهیه و تنظیم:
کانون حقوق بشر ایران

سران حکومت با شیوع کرونا یک بازی دوگانه را انجام می‌دهند. از یک سودر رویای یک شیوع سراسری مانند سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ است تا بتواند اعتراضات مردمی را سرکوب کند. به همین منظور شیوع آن را انکار کرده تا حساسیت مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی را کم کرده تا تعداد مبتلایان افزایش یابند

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، افزایش آمار مبتلایان به کرونا در یک هفته گذشته نشان‌دهنده شیوع این بیماری در کشور بخصوص در شهرهای بزرگ می‌باشد. هر چند سازمان بهداشت جهانی شیوع ویروس کرونا را از وضعیت قرمز خارج کرده وکشندگی آن به اندازه سال‌های گذشته نیست. اما باید توجه داشت، این ویروس با تغییر سویه همچنان در محیط‌های اجتماعی حضوری محسوس می‌تواند داشته باشد.

بنا به آمار منتشره در رسانه‌ها در طول ۷ روز گذشته از ۱۹ تا ۲۵ شهریور ۸تن از هموطنانمان بدلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند. طی همین مدت نزدیک به ۱۱۰۰ بیمار جدید شناسایی و نیمی از آنها در بیمارستان بستری شده‌اند. بیمارانی که جان خود را از دست داده‌اند کسانی هستند که یا موفق به انجام واکسیناسیون نشده و یا دوز لازم را تکرار نکرده‌اند.

Image removed.
کانون حقوق بشر ایران بازی دوگانه خامنه‌ای با کرونا!

بازی دوگانه با کرونا

سران حکومت با شیوع کرونا یک بازی دوگانه را انجام می‌دهند. از یک سودر رویای یک شیوع سراسری مانند سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ است تا بتواند اعتراضات مردمی را سرکوب کند. به همین منظور شیوع آن را انکار کرده تا حساسیت مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی را کم کرده تا تعداد مبتلایان افزایش یابند. از سوی دیگر با پخش این خبر به صورت غیررسمی در بین مردم زمینه یک نگرانی و تشویش را ایجاد کرده است. تا بتواند از حضور مردم در اعتراضات و تجمع‌های ضدحکومتی جلوگیری کند.

آمار مبتلایان به کرونا در کشور پس از پایان مراسم مذهبی در عراق و بازگشت آنها افزایش چشمگیری داشته است. سران حکومت هیچ یک از پروتکل‌های بهداشتی مربوط به شیوع بیماری‌های واگیردار در مرز‌ها را رعایت نکردند. علت اصلی شیوع زیرسویه «پیرولا» در کشور عدم غربال‌گری نفرات بازگشته از عراق بود. بنا به آمار وزارت بهداشت در فاصله ۱۱ تا ۱۸ مرداد آمار مبتلایان به کرونا در ایران تنها ۱۷۰ مورد بود. حال آنکه این آمار در بازه زمانی مشابه در شهریور به ۸۰۰ تن رسیده است.

نبود واکسن‌های معتبر

علت دیگر شیوع کرونا در کشور نبود واکسن‌های معتبر و عدم تمایل مردم به تزریق واکسن‌های ساخت کارخانجات حکومتی است. به گزارش وزارت بهداشت تاکنون ۶۵میلیون نفر دوز اول واکسن را ترزیق کرده‌اند. آمار تزریق دوز دوم ۵۹میلیون و دوز سوم نیز ۳۲میلیون نفر می‌باشد.

همزمان با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها سران حکومت تلاش می‌کنند، به هر صورت ممکن مانع اعتراضات مردمی شوند. برای رسیدن به این منظور از هر اقدامی فروگذار نخواهد بود. شیوع کرونا هر چند مانند سال‌های گذشته نمی‌تواند سلاحی برای سرکوب اعتراضات باشد اما خامنه‌ای و سایر سران حکومت می‌خواهند از کرونا به هر میزان که می‌توانند استفاده کنند. موضوعی که سران حکومت به آن توجه ندارند پایان عمر این حکومت است. بن‌بست‌های استراتژیکی که این حکومت با آن درگیر است بی‌گمان به سرنگونی این حکومت خواهد انجامید. باید باور داشت، لوکوموتیو حکومت خامنه‌ای به ایستگاه آخر خود هر لحظه نزدیک‌تر می‌شود.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید