رفتن به محتوای اصلی

اعتراض به حضور ابراهیم رئیسی در ٧٨مین مجمع عمومی سازمان ملل- شهر بن در آلمان

اعتراض به حضور ابراهیم رئیسی در ٧٨مین مجمع عمومی سازمان ملل- شهر بن در آلمان

 

 

سازمان ملل جای جنایتکاران نیست؛ بیانیه و قطعنامه گردهمآیی ایرانیان در اعتراض به حضور و سخنرانی ابراهیم رئیسی در ٧٨مین مجمع عمومی سازمان ملل

بن - آلمان

 

حضور ابراهیم رئیسی، نماد جنایت حقوق بشری و نماینده رژیم اسلامی، پشتیبان خشونت و صدور انقلاب اسلامی و تروریسم بین المللی و جنگ تجاوزکارانه در منطقه و جهان، در مجمع عمومی سازمان ملل را قویا محکوم میکنیم.

 

مردم آگاه جهان و نهادهای حقوق بشری و مترقی دنیا از کارنامه سیاه جمهوری اسلامی در این ۴۴ سال آگاهند. این رژیم تا کنون بارها از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل به نقض خشن حقوق بشر محکوم گردیده است. سرکوب و شکنجه در زندان، اعدام و قتل حکومتی و کشتارهای دستجمعی در دهه ۶٠ خورشیدی، قتل های زنجیره ای، اعمال خشونت دائم علیه زنان میهنمان، کشتار دانشجویان و تصفیه و قلع و قمع مخالفان در محیطهای کار، کشتارهای خیابانی در خیزش های سالهای ٨٨، ٩۶ و ٩٨ و در کردستان و بلوچستان و خوزستان و اصفهان و دیگر شهرها، سرکوب خونین در خیابانها در پی انقلاب «زن، زندگی، آزادی» همراه با مصدوم و نابینا کردن صدها معترض، دستگیری بیش از ٢٠هزار نفر از مردم و بویژه زنان و جوانان دلاور میهنمان ایران، تنها بخشی از جنایات رژیم اسلامی است که بر جهانیان آشکار گردیده است.

 

جمهوری اسلامی در عین حال تهدیدی بزرگ برای مردم خاورمیانه و جهان است. ترور مخالفان ایرانی و اتباع کشورهای دیگر، تأمین مالی تروریسم جهانی، گسترش جنگ در خاورمیانه، سمتگیری پرشتاب برای ساخت سلاح هسته ای و موشکهای دوربرد، نادیده گرفتن و بی اعتنایی به تحریمها و قطعنامه های متعدد شورای امنیت سازمان ملل و شورای حقوق بشر و یا اتحادیه اروپا، گسترش ناامنی و خشونت و صدور سلاح به خاورمیانه، فروش مواد مخدر در کشورهای خاورمیانه و در سراسر جهان، صدور پهباد و ادوات جنگی دیگر به روسیه و شرکت در جنگ تجاوزکارانه علیه مردم اوکراین، همه و همه از شمار تهدیدهایی هستند که بویژه در سالهای اخیر کارنامه سیاه این رژیم را سنگینتر کرده اند.

 

جامعه ایرانیان برون مرز در طی این سالیان با حضور گسترده در سطح جهان، همواره خواهان آن بوده اند که به این رژیم انسان ستیز که بانی استبداد دینی و فاشیزم مذهبی در ایران و نماد نقض حقوق بشر و جنایت و تهدید گسترده برای منطقه و جهان است، نه تنها نقشی در سازمان ملل محول نگردد، بلکه این حکومت محکوم شناخته شده و سران آن، همچون دیگر دیکتاتورهای شناخته شده و دیگر جنایتکاران  حقوق بشر در جهان، از مناسبات دیپلماتیک و معادلات بین المللی بدور نگاه داشته شده و در دادگاههای بین المللی به محاکمه کشیده شوند.

 

اما در نشست مقدماتی برگزاری هفتادوهشتمین مجمع عمومی سازمان ملل در سه ماه پیش، جمهوری اسلامی بعنوان یکی از ٢١ نایب رئیسان مجمع عمومی و یکی از ۵ نایب رئیس گروه آسیا و اقیانوسیه تعیین شده است و همزمان با آن، بعنوان گزارشگر دفتر کمیسیون خلع سلاح سازمان ملل در این مجمع سالیانه ماموریت دارد. شماری از دولتها و مجامع حقوق بشری، دادن چنین موقعیتی به جمهوری اسلامی را مایه شرمساری و فرود هفتادوهشتمین نشست مجمع عمومی به نازلترین سطح آن خواندند.

 

اکنون ما در آستانه برگزاری هفتادوهشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل هستیم. نشستی که رئیس جمهور حکومت اسلامی ،یعنی رئیسی جنایتکار در آن حضور خواهد یافت. ما به جهانیان هشدار میدهیم که رئیسی خود شخصا تبلور جنایت است. او از ٢٠ سالگی تا کنون در مقام های گوناگون، از شمار سرسخت ترین مجریان و مبتکران انواع تضییقات در حکومت اسلامی بوده است. از جمله مقام ها و موقعیت های وی: دادستان بیدادگاههای کرج و همدان، یکی از عوامل کشتار در دهه ۶٠، عضو هیئت مرگ در کشتار زندانیان سیاسی در سال ١٣۶٧، معاون و رئیس قوه قضاییه، رئیس شورای عالی نظارت بر صدا و سیما، دادستان ویژه روحانیت، نایب رئیس مجلس خبرگان، یکی از طراحان تفکیک جنسیتی علیه زنان میهنمان، یکی از طراحان اعمال حد اسلامی و قطع عضو شهروندان ایران و غیره و غیره می باشد. او بویژه در ٢ سال اخیر در مقام اجرایی ریاست جمهوری ، در تداوم فساد و جرایم فرهنگی و مدنی، گسترش فساد و ارتشاء، نابودی زیرساختهای اقتصادی، مالی، اقلیمی و عمرانی کشور، تخریب مناسبات دیپلماتیک و بین المللی  و نیز در کارگزاری و اطاعت از سیاستهای تجاوزکارانه و جنگ طلبانه پوتین و روسیه نقش برجسته ای داشته است. او از نزدیکترین افراد به رهبر نظام و از شمار نادر اشخاصی است که امکان جانشینی رهبر جنایتکار را خواهد داشت.

 

مردم آگاه جهان!

ما این توهین به مردم و به جنبش همگانی شهروندان ایران و به انقلاب «زن، زندگی، آزادی » را قویا محکوم میکنیم و خواهان حذف حضور این جنایتکار حقوق بشری در مجمع عمومی سازمان ملل و خواستار محاکمه سران حکومت اسلامی و از جمله رئیسی در دادگاههای بین المللی هستیم. ما همچنین از اتحادیه اروپا میخواهیم به سیاست مماشات با این حکومت کودک کش و زن ستیز در ایران، پایان دهد و سیاست انزوا را در مقابل این حکومت در پیش گیرد. ما مردم آگاه جهان را دعوت میکنیم که از مبارزه ایرانیان برای تداوم انقلاب «زن، زندگی، آزادی« و سرنگونی حکومت اسلامی و فاشیزم دینی و آپارتاید جنسیتی پشتیبانی کنند.

 

اکنون که مردم ایران در آستانه سالگرد جانباختن مهسا امینی و آغاز جنبش «زن زندگی ، آزادی» هستند، وقوع موج نیرومندتری از رستاخیز شهروندان ایران،چهارستون حکومت اسلامی را بلرزه درآورده است. ما همه وجدانهای بیدار جهانی را به یاری میطلبیم تا همراه با ما، به حضور نماد جنایت و نماینده حکومت اسلامی در سازمان ملل اعتراض کنند، تا جهانیان بانگ دادخواهی مردم ایران را رساتر بشنوند و تا کرامت و حقوق انسانی ملت ایران مورد شناسایی و احترام دیگر ملل دنیا قرار گیرد .

 

شورای اعتراض به حضور رئیسی جنایتکار در سازمان ملل – بن   ١٩/٠٩/٢٠٢٣

مکان

Platz der Vereinten Nationen 1

53113 Bonn

زمان: ۱۹ سپتامبر ۲۰۲۳ از ساعت یک و نیم تا چهار و نیم عصر

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید