رفتن به محتوای اصلی

گرگ ایرانی پس از کسب مقام دوم، حاضر به عکس گرفتن با قهرمان این دوره نشد

گرگ ایرانی پس از کسب مقام دوم، حاضر به عکس گرفتن با قهرمان این دوره نشد
هادی چوپان به مقام دوم مستر المپیا رسید

هادی چوپان، ورزشکار بدنساز ایرانی که به «گرگ ایرانی» معروف است، در مسابقات مستر المپیا ۲۰۲۳ توانست به مقام دوم جهان برسد. اما تکرار قهرمانی، آنچه او برایش تلاش می‌کرد، محیا نشد. در نهایت، درک لانسفورد موفق به کسب عنوان قهرمانی مستر المپیا ۲۰۲۳ شد و هادی چوپان نیز عنوان نایب‌قهرمانی را در این رقابت‌ معتبر از آن خود کرد. براندون کری از آمریکا و سامسون دائودا از بریتانیا نیز به مدال‌ برنز دست یافتند.

دوم شدن هادی چوپان در این مسابقات چندان هم بی‌حاشیه نبود. او در اعتراض به رای داوران، صحنه را ترک کرد و حاضر نشد به برنده مقام اول تبریک بگوید و با دیگر ورزشکاران عکس دسته‌جمعی بگیرد.

به نظر می‌رسد که گونه‌ای دوقطبی میان هادی چوپان و درک لانسفورد در مسابقات مستر المپیا شکل گرفته است. لانسفورد در ۲۰۲۱ قهرمان جهان شد، ۲۰۲۲ نوبت هادی چوپان بود، و اینک در ۲۰۲۳، بار دیگر لانسفورد در دسته اوپن (وزن آزاد) به مقام قهرمانی رسیده است. این دوقطبی در یکی از مهم‌ترین مسابقات بدنسازی جهان، هیجان این رقابت‌ها را برای هواداران آن دوچندان کرده است.

 

برخی کارشناسان معتقدند که عضلات پشت درک لانسفورد از عضلات هادی چوپان ورزیده‌ترند و این نکته را عامل ناکامی امسال چوپان می‌دانند. نشریه «اسنشلی اسپورت» درباره این دوره از مسابقات و قهر هادی چوپان نوشت: «به نظر می‌رسد که هادی چوپان از این باخت راضی نبود. هنگامی که باب چیک از ورزشکاران بدنسازی خواست تا برای دریافت جایزه روی صحنه بروند و عضلات خود را منعطف کنند، بدنساز ایرانی از صحنه خارج شد و همه را مبهوت کرد. با این حال، هواداران هادی چوپان معتقدند که گرگ ایرانی مستحق این باخت نبود، زیرا او بدنی بهتر از دفعه قبل داشت.»

بر اساس این گزارش، این شکست برای گرگ ایرانی که از برد امسال خود مطمئن بود، و هوادارانش که به پیروزی او ایمان داشتند، پذیرفتنی نبود. به‌رغم اینکه بسیاری از نخبگان بدنسازی، از جمله رونی کولمن و جی کاتلر، از لانسفورد  تعریف کرده بودند، طرفداران چوپان انتظار داشتند که او دوباره قهرمان مستر المپیا شود.

لانسفورد با این قهرمانی، برنده جایزه ۴۰۰ هزار دلاری مستر المپیا شد و سهم چوپان از جایزه امسال نیز ۱۵۰ هزار دلار بود. هادی چوپان با این مدال نقره، اینک در کارنامه افتخارتش در جایگاه شاخص‌ترین چهره بدنسازی ایران، یک مدال طلا، یک نقره و دو برنز مستر المپیا را ثبت کرده است.

هانی رامبد مربی هر دو ورزشکار است و برنامه تمرینی راک (داوین جانسون) را نیز همین مربی به‌ آنان می‌دهد. مربی مشترک دو ورزشکار باعث شده است که بسیاری، به این نکته اشاره کنند که فرم و شرایط بدنی چوپان و لانسفورد بسیار به یکدیگر شبیه و نزدیک است و تنها تفاوت میان این دو را در ورزیده‌تر بودن عضلات پشت لانسفورد بدانند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

برگرفته از:
ایندیپندنت ‌فارسی

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید