رفتن به محتوای اصلی

دروغ است حمایت از شعار "زن، زندگی ، آزادی " اگر که از حق هموطنان بهائی خود دفاع نکنیم!
19.06.2023 - 07:46

 

شنبه ۲۷ خرداد ماه ۱۴۰۲، شعبه ۱۲ دادگاه تجدیدنظر استان البرز با صدور دادنامه ای، احکام بدوی صادره بر علیه ۱۳ شهروند بهائی را تائید کرد .این شهر وندان در مجموع به تحمل ۴۳ سال و ۷ ماه حبس تعزیری و مجازاتهای تکمیلی شامل تبعید، منع خروج از کشور، محرومیت از حق عضویت در احزاب و گروهها و پرداخت جزای نقدی محکوم شدند.

اتهام این شهروندان چیزی نیست جز تلاش و پایداری زنان ومردانی که با چنگ ودندان در تلاشند که کودکان ،نوجوانان وجوانان خود را درگذر از جهنمی که جمهوری اسلامی برای جامعه بهائی ساخته است!بسلامت عبور دهند.

جهنمی که ازروز اول سر کار آمدن حکومت اسلامی از این جامعه سخت کوش،کار آفرین وعمدتا تحصیل کرده !قربانی گرفته وعرصه برساده ترین نیاز های انسانی آن ها تنگ ساخته است .ازبستن کسب وکار ،تا ویران کردن خانه وکاشانه حتی پیرزن نود ساله بهائی روستائی.

ایجاد محدویت برای تحصیل کودکان بهائی و نهایت اعدامهای جنایت کارانه ای که طی این سال ها صد ها قربانی که از پیکر بخشی از مردمان این سرزمین که جامعه بهائی نامیده می شوند گرفته است

درست چهل سال ازاعدام تلخ ودرد آور دخترک هفده ساله زیبا و سرشار از زندگی "مونا محمود زاده " که جرمش نوشتن انشائی در باب آزادی بود می گذرد.

چهل سال قبل زمانی که ما سازمان ها ی انقلابی ،حزب طرازنوین در نئشگی انقلابی که شروعش با اعدام های دسته جمعی،بستن دهان ها وشکستن قلم ها بود!در کارجا انداختن طرح شکوفائی خط امام بودیم .

زمانی که حزب طراز نوین ! اعضای بهائی خود به بهانه ندادن گزک بدست جمهوری اسلامی با بی پرنسیبی کامل از حوزه های حزبی بیرون می نهاد وچشم بر جنایات رفته بر آنها می بست.

زمانی که در اوج وحشت وبگیر وببند جمهوری اسلامی "مونا ی جوان " این روح شیفته آزادی ! ببهای جان خود می نوشت :

" آزادی کلمه‌ای است پر فروغ میان همه‌ کلمات درخشنده‌ موجود در دنیا. انسان همیشه خواستار آزادی بوده و هست. پس چرا این آزادی از او سلب شد چرا از آغاز زندگی انسان، آزادی وجود نداشت چرا همیشه افرادی زورگو در دنیا هستند. چرا افرادی برای حفظ منافع خود دست به هرگونه زور و ستمی می‌زنند... چرا شما نمی‌گذارید من آزاد باشم تا ... بگویم که هستم و چه می‌خواهم، دینم را بشناسانم. چرا به من اجازه‌ بیان و قلم نمی‌دهید که در مطبوعات بنویسم و در رادیو تلویزیون سخن بگویم. بلی آزادی موهبتی الهی است و این موهبت الهی باید شامل حال ما هم باشد. اما شماها نمی‌گذارید. چرا نمی‌گذارید تا من هم به‌عنوان یک فرد بهایی آزادانه سخن بگویم."مونا محمود نژاد .

او همراه با زنانی دیگر ،همراه با مردانی دیگراز جمله پدر با دستور حاکم شرعی که هرگز درکی از آزادی و حقوق شهروندی انسان نداشت اعدام گردید . بدون آن که روح خفته در تحجر مذهبی ملتی که بنام آزادی انقلاب کرده بود از این همه جور وستم در حق یک هم وطن !یک انسان !بدرد آمده و فریاد بکشد!

چهل سال از قتل دخترکی معصوم که آزادی را فریاد می زد می گذرد .در این چهل سال چه بر سر این ملت بخصوص جامعه بهائی آمده است ؟داستان تلخ و پر آب چشمی است که زبان از گفتن و قلم از نوشتن آن عاجز است. اما دردا ودریغا که هنوز با وجود این همه سال این همه حوادث !این همه اعتراصات و برخاستن جنبشی به بزرگی جنبش مهسا که مبنای آن کشته شدن دختر زیبای ایران زمین مهسا امینی است و شعارش "زن ،زندگی ،آزادی " هنوز سازمان ها ،احزاب ،کنشگران سیاسی و اجتماعی که خود را منادیان آزادی ورهروان این جنبش می دانند .قادر نیستند ! بتمامی روح عظیم خوابیده دراین شعار را دربند بند زندگی و مبارزه اجتماعی دریابند.

قادر نیستند بندهای پنهان و تنیده شده با نوعی پوپولیسم حاکم شده توسط مذهب ،توسط مشتی آخوند که تابوئی از جامعه بهائی ایران ساخته اند رابگسلند ! سازمان ها واحزابی که متاسفانه نمی توانند تمام قد در برابر تبلیغات و باور های رسوخ داده شده توسط دستگاه مذهبی روحانیت ارتجاعی در افکاردر جامعه، بیاستند از آزادگی زنی به عظمت "قرته العین " که صد واندی سال قبل در اوج عقب ماندگی و ارتجاع نقاب از چهره برگرفته و رو در روی مردان نشست و سخن گفت دفاع کنند.یاد دخترکی شاداب و سرشار اززندگی که چهل سال قبل از آزادی سخن می گفت راگرامی بدارند.

چگونه میتوان از جنبش مهسا دفاع کرد ؟اما این ظلم بزرگ محکومیت چهل سال زندان و تعزیر و محروم کردن از حقوق اجتماعی بر معلمان بهائی را ندید ! معلمانی که به قیمت زندگی خود .مدارس و دانشگاه مجازی را برای تربیت نو نهالان و جوانان خود راه اندازی کرده اند! معلمانی که یکی ازجرم هایشان طبق حکم شعبه دوازده دادگاه تجدید نظر کرج " تبلیغ بر علیه شرع مقدس اسلام از طریق آموزش کوچینگ " می باشد . کوچینگی که راهبردی برای زندگیست.فرآیندی

با هدف و تمرکز بر عملکرد حال است ! به جای تمرگز بر گذشته یا آینده دور،. تلاشی است برای باز کردن پتانسیل یک فرد برای به حداکثر رساندن عملکرد خود در بسترآموزشی آکادمیک، معتبر و ساختارمند.

درد آور است نگاهی به رسانه های اپوزیسیون جمهوری اسلامی در خارج که بسیار کم از این همه ستم رفته بر بخشی از پیکر جامعه می نویسند .

از جنبش مهسا و شعار "زن ،زندگی ،آزادی " دفاع می کنند .اما در دو قدمی خود این همه فشار ،زور گوئی وجنایت در حق بخشی از ملت را نمی بیند .

از تلاش برای همبستگی می گویند .اما هرگز در جهت حمایت وهمبستگی با جامعه بهائی قدمی بر نمی دارند !چرا که خود تابو زدگان یک تفکر ارتجاعی مسموم هستند.

متاسفانه هنوز افکار عمومی جامعه ای که خواهان آزادی گذار از جمهوری اسلامی است .قادر به بریدن از رشته های ارتجاعی نا مرئی خود از چنگال باورهای بی ریشه اما چنگ انداخته بر تفکر خود نیستند. درک جنبش مهسا در قدم اول چیزی جز شکستن تابو های فکری ورها شدن از باورهای خشگ حاکم بر فکر وعمل کرد ما نیست . نخستین گام آزادی بادفاع از حق خود و دیگری آغاز می گردد.هیچگونه اما واگری بر آن نیست. ابوالفضل محقفقی

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

دیدگاه‌ها

کیانوش توکلی

آرای کاربران در بالاترین به مقالات منتشر در ایرانگوبال که در ان مقاله اقای ابولفضل محققی  با53 رای بالاترین امتیاز را کسب کرده است:

تصویر
س., 20.06.2023 - 06:58 پیوند ثابت

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.